Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yönetim ve Organizasyon | TUR230 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün; yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emine SADIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Yönetim ve yönetici kavramları ile yönetim biliminin tarihsel gelişiminin öğrenciler tarafından anlaşılması dersin birincil amacıdır. Ayrıca yönetimin temel fonksiyonları ve bu fonksiyonlarla ilişkili kavramların, fonksiyonların işletmelerdeki uygulamalarının öğrenciler tarafından kavranması dersin temel amaçları arasındadır. Son olarak güncel yönetim yaklaşım ve uygulamalarının kavratılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Yönetim ve yönetici kavramları, yönetim biliminin tarihsel gelişimi, planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim olmak üzere yönetim fonksiyonları, fonksiyonların özellikleri, ilkeleri, işletmelere faydaları, işletmelerde çatışma ve çatışma yönetimi, yalın yönetim, değişim mühendisliği, kıyaslama, dış kaynaklardan faydalanma vb. güncel yönetim yaklaşımları işlenecektir. |
Ders Kaynakları |
Mümin Ertürk, 2018, İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım Yayın
Güneş Nezire Zeytinoğlu (Ed.), 2016, Yönetim ve Organizasyon, Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları Tamer Koçel, 2020, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Yönetime giriş, yönetim ve yöneticiyle ilgili kavramlar | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Yönetim biliminin tarihsel gelişimi; yönetim teorileri ve yaklaşımları | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Yönetim teorileri & yaklaşımları devam | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Temel yönetim fonksiyonlarına giriş; planlama fonksiyonu | Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Planlama fonksiyonu konu tekrarı; örgütleme fonksiyonu | Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Şimdiye kadar işlenen konuların tekrarı ve sınava hazırlık | Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Yürütme fonksiyonu | Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Yürütme fonksiyonu konu tekrarı ve koordinasyon fonksiyonu | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Koordinasyon fonksiyonu konu tekrarı; denetleme fonksiyonu | Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Yönetim fonksiyonları genel tekrar ve soru cevap | Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Yönetimde güncel konular | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Yönetimde güncel yaklaşımlar ve uygulamalar | Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Dönem sonu değerlendirmesi, konu tekrarları ve sınava hazırlık | Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yönetim, yönetici ve lider kavramlarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Yönetim biliminin tarihsel gelişimini ve dönemsel farklılıkları kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Temel yönetim fonksiyonlarının neler olduğunu öğrenir ve farklarını ayırt eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim fonksiyonlarının özelliklerini, avantaj ve dezavantajlarını öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Yönetimde güncel konular ve güncel yönetim yaklaşımlarını ve özelliklerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetim, yönetici ve lider kavramlarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim biliminin tarihsel gelişimini ve dönemsel farklılıkları kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel yönetim fonksiyonlarının neler olduğunu öğrenir ve farklarını ayırt eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim fonksiyonlarının özelliklerini, avantaj ve dezavantajlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetimde güncel konular ve güncel yönetim yaklaşımlarını ve özelliklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |