| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tüketici Davranışı | TUR232 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Seyda Fatih HARMANDAROĞLU (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Seyda Fatih HARMANDAROĞLU (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Seyda Fatih HARMANDAROĞLU |
| Amaç |
Öğrencilerin tüketici davranışlarını anlamlandırma, analiz ederek bu süreci organize etme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Tüketiciyi tanımak, tüketici davranış modellerini anlamak, Tüketici davranış rollerini anlamak, Satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak, Tüketici karar alma sürecini değerlendirmek. |
| Ders Kaynakları |
Koç, E. (2019). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri. Seçkin Yayıncılık.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 93 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,65 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tüketici, müşteri, alıcı kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Tüketici davranışındaki toplumsal gelişmeleri öğrenmek | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Tüketici Davranışları ve Pazarlama ilişkisi ve Konumlandırma | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Tüketici davranış modellerini anlamak (Klasik Tüketici Davranış Modelleri) | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Tüketici davranış modellerini anlamak (Modern Tüketici Davranış Modelleri) | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Tüketici davranış rollerini anlamak | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Tüketicinin Davranış Sürecinin Aşamaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Bireysel Tüketicinin Davranışına Etki eden faktörleri anlamak | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Endüstriyel Tüketicinin satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Bireysel ve Endüstriyel Tüketici satın alma karar sürecini saptamak ve değerlendirmek | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Satın alma davranışını değerlendirmek ve yönetmek | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Genel tüketici davranışı hakkında bilgi sahibi olmak | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Satın alma karar sürecini etkileyen faktörleri saptamak | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Tüketici davranışını etkileyen etmenleri kavramak. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Tüketici davranışlarını etkileyen kültürel, psikolojik ve sosyal etmenleri kavramak. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Algılama, öğrenme, inanç ve tutum kavramlarını açıklar | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Genel tüketici davranışı hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | ;
| Satın alma karar sürecini etkileyen faktörleri saptamak | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | ;
| Tüketici davranışını etkileyen etmenleri kavramak. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ;
| Tüketici davranışlarını etkileyen kültürel, psikolojik ve sosyal etmenleri kavramak. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ;
| Algılama, öğrenme, inanç ve tutum kavramlarını açıklar | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4,6 | 5 |