Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Pazarlama İlkeleri | TUR233 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Seyda Fatih HARMANDAROĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Pazarlama kavramının ne olduğu ve işletmelerin pazarlama faaliyetlerinin öğrencilerce aktarılması. |
Ders İçeriği |
Pazarlama kavramının tanımı, pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi, pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması, pazarlama fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkeler |
Ders Kaynakları |
[1]Altunışık Remzi,Şuayip Özdemir, Ömer Torlak, 2006, Modern Pazarlama, Değişim Yayınları
[2] Yükselen, Cemal, 2013, Pazarlama - İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Pazarlama İlkeleri I dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar. | Sözlü |
2 | Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi. | Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Pazarlama yönetimi kavramı. Pazarlama yönetimi ve çevre ile ilişkisi. | Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | Stratejik pazarlama süreci ve planlama ve stratejik planlama kavramları. | Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Pazarlama planlaması süreci ve rekabetçi pazarlama stratejileri | Vaka Çalışması Sözlü |
6 | Pazarlama kararlarıyla ilgili makro çevre faktörleri. | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
7 | Pazarlama kararlarıyla ilgili mikro çevre faktörleri | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
8 | Pazarlama Araştırmasına Giriş | Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırması süreci. | Vaka Çalışması Sözlü |
10 | Pazar kavramı ve tüketici pazarının özellikleri, tüketici pazarını etkileyen faktörler. | Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Endüstriyel pazar ve özellikleri. | Sözlü |
12 | Endüstriyel müşteri veya kullanıcı davranışını etkileyen faktörler. | Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Uluslararası pazarlama. | Sözlü |
14 | Pazar konumlandırma | Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenciler, Ürünler için pazar bölümleme, hedef pazar seçme ve konumlandırma ile ilgili örnek uygulamalar planlar. | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Öğrenciler pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir. | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, Ürünler için pazar bölümleme, hedef pazar seçme ve konumlandırma ile ilgili örnek uygulamalar planlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |