EN
  • Anasayfa
  • TUR233 Pazarlama İlkeleri (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TUR233 - Pazarlama İlkeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama İlkeleri TUR233 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Seyda Fatih HARMANDAROĞLU
Ders Veren
Amaç

Pazarlama kavramının ne olduğu ve işletmelerin pazarlama faaliyetlerinin öğrencilerce aktarılması.

Ders İçeriği

Pazarlama kavramının tanımı, pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi, pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması, pazarlama fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkeler

Ders Kaynakları [1]Altunışık Remzi,Şuayip Özdemir, Ömer Torlak, 2006, Modern Pazarlama, Değişim Yayınları
[2] Yükselen, Cemal, 2013, Pazarlama - İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama İlkeleri I dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar. Sözlü
2 Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi. Beyin Fırtınası Sözlü
3 Pazarlama yönetimi kavramı. Pazarlama yönetimi ve çevre ile ilişkisi. Beyin Fırtınası Sözlü
4 Stratejik pazarlama süreci ve planlama ve stratejik planlama kavramları. Beyin Fırtınası Sözlü
5 Pazarlama planlaması süreci ve rekabetçi pazarlama stratejileri Vaka Çalışması Sözlü
6 Pazarlama kararlarıyla ilgili makro çevre faktörleri. Küçük Grup Tartışması Sözlü
7 Pazarlama kararlarıyla ilgili mikro çevre faktörleri Küçük Grup Tartışması Sözlü
8 Pazarlama Araştırmasına Giriş Beyin Fırtınası Sözlü
9 Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırması süreci. Vaka Çalışması Sözlü
10 Pazar kavramı ve tüketici pazarının özellikleri, tüketici pazarını etkileyen faktörler. Beyin Fırtınası Sözlü
11 Endüstriyel pazar ve özellikleri. Sözlü
12 Endüstriyel müşteri veya kullanıcı davranışını etkileyen faktörler. Beyin Fırtınası Sözlü
13 Uluslararası pazarlama. Sözlü
14 Pazar konumlandırma Beyin Fırtınası Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler, Ürünler için pazar bölümleme, hedef pazar seçme ve konumlandırma ile ilgili örnek uygulamalar planlar. Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir. Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir. Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, Ürünler için pazar bölümleme, hedef pazar seçme ve konumlandırma ile ilgili örnek uygulamalar planlar. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir. - - - - - - - - - - - - - -