EN
  • Anasayfa
  • TUR234 Müşteri İlişkileri Yönetimi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TUR234 - Müşteri İlişkileri Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Müşteri İlişkileri Yönetimi TUR234 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Konferans, Haftalık Ödevler, Dönem Projesi, Sunum
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Seyda Fatih HARMANDAROĞLU
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Seyda Fatih HARMANDAROĞLU
Amaç

Dersin amacı; müşteri odaklı anlayışla, mevcut var olan ve kolay erişilebilecek imkanları kullanarak, başarılı bir perakande markası yaratma sürecinde, Müşteri İlişkileri Yönetiminden nasıl faydalanılacağının öğrenilmesidir.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi'nin perakndecilik, pazarlama, satış ve hizmet alanlarındaki uygulamaları ele alınmaktadır.

Ders Kaynakları Y. ODABAŞI (2015), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Aura Kiitapları.
SATIŞTA VE PAZARLAMADA MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Ödev (Sunum) 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders tanıtımı ve tanışma
2 Pazarlama anlayışları ve Müşteri ilişkileri
3 Yeni Müşteri Kavramı ve Müşteri İlişkilerinin Ortaya çıkış Nedenleri
4 Müşteri ilişkilerinin tanımlanması ve MİY projelerinin planlaması ve uygulaması
5 Müşteri verilerinin oluşturulması, yönetilmesi ve kullanımı
6 Müşteri portföyünün yönetimi
7 MİY ve müşteri deneyimi ile Müşterilere değer yaratılma süreci
8 Sınav Haftası
9 Müşteri kazanma stratejileri
10 Müşteri tutma ve geliştirme stratejileri
11 MİY performansında network yönetimi
12 MİY ve bilgi teknolojileri
13 Müşteri Şikayetleri ve Yönetim Süreci
14 Genel Değerlendirme Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Müşteri İlişkileri Yönetiminin bir pazarlama stratejisi olarak önemi kavranır
Veritabanına dayalı pazarlama uygulamaları incelenir
Müşteri ilişkileri türleri ve stratejileri tanımlanır
Müşteri şikayetleri ve sadakat programları tanımlanır
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Müşteri İlişkileri Yönetiminin bir pazarlama stratejisi olarak önemi kavranır - - - - - - - - - - - - - -
Veritabanına dayalı pazarlama uygulamaları incelenir - - - - - - - - - - - - - -
Müşteri ilişkileri türleri ve stratejileri tanımlanır - - - - - - - - - - - - - -
Müşteri şikayetleri ve sadakat programları tanımlanır - - - - - - - - - - - - - -