| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Müşteri İlişkileri Yönetimi | TUR234 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Konferans, Haftalık Ödevler, Dönem Projesi, Sunum |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Seyda Fatih HARMANDAROĞLU (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Seyda Fatih HARMANDAROĞLU (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı; müşteri odaklı anlayışla, mevcut var olan ve kolay erişilebilecek imkanları kullanarak, başarılı bir perakande markası yaratma sürecinde, Müşteri İlişkileri Yönetiminden nasıl faydalanılacağının öğrenilmesidir. |
| Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi'nin perakndecilik, pazarlama, satış ve hizmet alanlarındaki uygulamaları ele alınmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Y. ODABAŞI (2015), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Aura Kiitapları.
SATIŞTA VE PAZARLAMADA MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı ve tanışma | |
| 2 | Pazarlama anlayışları ve Müşteri ilişkileri | |
| 3 | Yeni Müşteri Kavramı ve Müşteri İlişkilerinin Ortaya çıkış Nedenleri | |
| 4 | Müşteri ilişkilerinin tanımlanması ve MİY projelerinin planlaması ve uygulaması | |
| 5 | Müşteri verilerinin oluşturulması, yönetilmesi ve kullanımı | |
| 6 | Müşteri portföyünün yönetimi | |
| 7 | MİY ve müşteri deneyimi ile Müşterilere değer yaratılma süreci | |
| 8 | Sınav Haftası | |
| 9 | Müşteri kazanma stratejileri | |
| 10 | Müşteri tutma ve geliştirme stratejileri | |
| 11 | MİY performansında network yönetimi | |
| 12 | MİY ve bilgi teknolojileri | |
| 13 | Müşteri Şikayetleri ve Yönetim Süreci | |
| 14 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Müşteri İlişkileri Yönetiminin bir pazarlama stratejisi olarak önemini kavranır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Müşteri ilişkileri türleri ve stratejileri tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Veritabanına dayalı pazarlama uygulamaları incelenir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Müşteri şikayetleri ve sadakat programları tanımlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |