Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Örgütsel Davranış | TUR235 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emine SADIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Örgütsel davranışın kapsamı, özellikleri, kuramsal gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak ve bireylerin ve/veya grupların örgüt içindeki davranışlarını anlama, yorumlama, analiz etmek. |
Ders İçeriği |
Tutum, davranış, birey, grup, kişilik, duygu, güç, yönetim, liderlik, çatışma, stres, motivasyon, iletişim ve etik davranışlar. |
Ders Kaynakları |
Robbins, S., Judge, T. A., Millett, B., & Boyle, M. (2013). Organisational behaviour. Pearson Higher Education AU.
Enver Özkalp ve Çiğdem Kırel (2021), Örgütsel Davranış, Ekin Kitabevi Yayınları Salih Güney, 2020, Örgütsel Davranış, Nobel Akademik Yayıncılık Erol Eren, 2020, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım Yayım |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Örgütsel Davranış Kavramı | Ders |
2 | Örgüt İçinde Birey Ve Kişilik | Ders |
3 | Tutumlar Ve İş Tatmini | Ders |
4 | Duygular Ve Duygu Durumları | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Motivasyon Teorileri | Ders |
6 | İletişim | Ders |
7 | Liderlik Ve Liderlik Teorileri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Örgütlerde Gruplar | Ders |
9 | Örgüt Kültürü | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Örgütsel Çatışma Ve Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Örgütsel Stres Ve Yönetim | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Örgütsel Güç Ve Politika | Ders |
13 | Örgütsel Değişme | Ders |
14 | Örgütlerde Etik Davranışlar Ve Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Örgütsel davranış kavramını ve önemini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Birey, grup ve örgüt düzeyinde ilgili konulara hakim olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çeşitli kurumlara özgü davranış biçimlerini değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Örgütlerde karşılaşılan davranışsal sorunları anlayabilir ve analiz ederek çözüm önerebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Örgütsel davranış kavramını ve önemini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Birey, grup ve örgüt düzeyinde ilgili konulara hakim olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çeşitli kurumlara özgü davranış biçimlerini değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütlerde karşılaşılan davranışsal sorunları anlayabilir ve analiz ederek çözüm önerebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |