EN
  • Anasayfa
  • TUR236 Anadolu Uygarlık Tarihi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TUR236 - Anadolu Uygarlık Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Anadolu Uygarlık Tarihi TUR236 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Seyda Fatih HARMANDAROĞLU
Ders Veren
Amaç

Politik, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmelere yer vererek bilimin, teknolojinin, sanatın birbirleriyle olan etkilerinin, yansımalarının çözümlenmesi. Uygarlığın anlamı çerçevesinde, batının anlamı, kurumların ifadesi ve yeni tarih yazım denemeler

Ders İçeriği

İnsanların bir nesilden diğerine aktardığı başlangıçtan bugüne uygarlık sürecini oluşturan temel olay ve olgular. Eski Ön Asya ve Mısır uygarlıkları, Eski Yunan ve Helen uygarlıkları ve kültürü, Roma uygarlığı, Ortaçağ, Rönesans ve reformlar, Aydınlanma çağı, Amerikan ve Fransız devrimleri, Sanayi devrimi, XIX. yüzyılda ortaya çıkan akımlar ve XX. yüzyılın en önemli olayları. I. ve II. Dünya Savaşları ve sonrası gelişmeler.

Ders Kaynakları Server Tanilli Yüzyılların Gerçeği ve Mirası
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Uygarlık nedir? Batı uygarlığı nedir? Paleolitikten, neolitiğe geçiş ve geçiş süreci Tartışmalı Ders
2 Tarihte Mesopotamya halkları, katkılar, icatlar Tartışmalı Ders
3 Doğu Akdeniz halkları: İbrani toplulukları Tartışmalı Ders
4 Roma’nın doğuşu : Cumhuriyetten İmparatorluğa: Tartışmalı Ders
5 Roma: Hristiyanlaşan İmperium Romanum: Bizans: Ortaçağ’lar Tartışmalı Ders
6 İslamiyetin Yayılışı Tartışmalı Ders
7 İslamiyetin yayılışı Tartışmalı Ders
8 Erken modern Avrupa: Rönesans, keşifler- arasınav Tartışmalı Ders
9 Aydınlanma çağına doğru, Bilimsel Devrimler Tartışmalı Ders
10 Fransız Devrimi nedenleri ve sonuçları Tartışmalı Ders
11 Sanayii Devrimi nedenleri ve sonuçları Tartışmalı Ders
12 Savaşlar ve Politik gelişmeler Tartışmalı Ders
13 Soğuk savaş dönemi ve Küreselleşme Tartışmalı Ders
14 Yirmibirinci yüzyıla bakış Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Uygarlık kavramını öğrenebilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Neolitik devrimin insanlık tarihinin dönüm noktası olduğunu kavrayabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mısır ve Mezopotamya ve Anadolu Uygarlıklarını karşılaştırma yeteneği kazanma Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çin ve Hint uygarlıkları gibi Uzakdoğu uygarlıklarını tanımlayabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Antik Yunan ve Roma Uygarlıkları arasındaki ilişkileri kavrayabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Uygarlık kavramını öğrenebilme - - - - - - - - - - - - - -
Neolitik devrimin insanlık tarihinin dönüm noktası olduğunu kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Mısır ve Mezopotamya ve Anadolu Uygarlıklarını karşılaştırma yeteneği kazanma - - - - - - - - - - - - - -
Çin ve Hint uygarlıkları gibi Uzakdoğu uygarlıklarını tanımlayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Antik Yunan ve Roma Uygarlıkları arasındaki ilişkileri kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - -