Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Anadolu Uygarlık Tarihi | TUR236 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Seyda Fatih HARMANDAROĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Politik, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmelere yer vererek bilimin, teknolojinin, sanatın birbirleriyle olan etkilerinin, yansımalarının çözümlenmesi. Uygarlığın anlamı çerçevesinde, batının anlamı, kurumların ifadesi ve yeni tarih yazım denemeler |
Ders İçeriği |
İnsanların bir nesilden diğerine aktardığı başlangıçtan bugüne uygarlık sürecini oluşturan temel olay ve olgular. Eski Ön Asya ve Mısır uygarlıkları, Eski Yunan ve Helen uygarlıkları ve kültürü, Roma uygarlığı, Ortaçağ, Rönesans ve reformlar, Aydınlanma çağı, Amerikan ve Fransız devrimleri, Sanayi devrimi, XIX. yüzyılda ortaya çıkan akımlar ve XX. yüzyılın en önemli olayları. I. ve II. Dünya Savaşları ve sonrası gelişmeler. |
Ders Kaynakları |
Server Tanilli Yüzyılların Gerçeği ve Mirası
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uygarlık nedir? Batı uygarlığı nedir? Paleolitikten, neolitiğe geçiş ve geçiş süreci | Tartışmalı Ders |
2 | Tarihte Mesopotamya halkları, katkılar, icatlar | Tartışmalı Ders |
3 | Doğu Akdeniz halkları: İbrani toplulukları | Tartışmalı Ders |
4 | Roma’nın doğuşu : Cumhuriyetten İmparatorluğa: | Tartışmalı Ders |
5 | Roma: Hristiyanlaşan İmperium Romanum: Bizans: Ortaçağ’lar | Tartışmalı Ders |
6 | İslamiyetin Yayılışı | Tartışmalı Ders |
7 | İslamiyetin yayılışı | Tartışmalı Ders |
8 | Erken modern Avrupa: Rönesans, keşifler- arasınav | Tartışmalı Ders |
9 | Aydınlanma çağına doğru, Bilimsel Devrimler | Tartışmalı Ders |
10 | Fransız Devrimi nedenleri ve sonuçları | Tartışmalı Ders |
11 | Sanayii Devrimi nedenleri ve sonuçları | Tartışmalı Ders |
12 | Savaşlar ve Politik gelişmeler | Tartışmalı Ders |
13 | Soğuk savaş dönemi ve Küreselleşme | Tartışmalı Ders |
14 | Yirmibirinci yüzyıla bakış | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uygarlık kavramını öğrenebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Neolitik devrimin insanlık tarihinin dönüm noktası olduğunu kavrayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mısır ve Mezopotamya ve Anadolu Uygarlıklarını karşılaştırma yeteneği kazanma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çin ve Hint uygarlıkları gibi Uzakdoğu uygarlıklarını tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Antik Yunan ve Roma Uygarlıkları arasındaki ilişkileri kavrayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygarlık kavramını öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Neolitik devrimin insanlık tarihinin dönüm noktası olduğunu kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mısır ve Mezopotamya ve Anadolu Uygarlıklarını karşılaştırma yeteneği kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çin ve Hint uygarlıkları gibi Uzakdoğu uygarlıklarını tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Antik Yunan ve Roma Uygarlıkları arasındaki ilişkileri kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |