Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mezuniyet Projesi | TUR241 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü ve görsel sunum, seminer, tartışma. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Erdoğan CEYLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Mezuniyet Projesi dersinin amacı, öğrenilen akademik ve uygulamalı bilgilerin birlikte kullanılacağı bir uygulama ortamı sağlamaktır. Bitirme Projesi, konu ve teknik içerik açısından öğrencilerin aldıkları eğitimde geliştirdikleri yeterliliklerini sergileyebilmelerini amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Proje döngüsü yönetimi, proje fikrinin oluşturulması, sorun ve hedef analizi, faaliyet ve zaman planlaması, kaynak tarama ve bilgi toplama, araştırma metninin yapılandırılması, yazım kuralları ve kaynak gösterme yöntemleri. |
Ders Kaynakları |
Proje Yönetimi, Avrupa Konseyi ve Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi Yayınları, Strasbourg , 2000
Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya Kitabevi, 2015 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilgi, bilim, bilimsel araştırma | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
2 | Bilimsel araştırma ve rapor hazırlama | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
3 | Proje nedir? Proje döngüsü yönetimi | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
4 | Proje fikrinin oluşturulması, projenin önemi | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
5 | Sorun analizi , hedef analizi | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
6 | Geçici plan hazırlanması | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
7 | Kaynak tarama ve bilgi toplama | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
8 | Faaliyet ve zaman plan ve programının hazırlanması | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
9 | Okuma ve not alma | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
10 | Mantıksal çerçeve matrisi | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
12 | Çalışmanın ve raporların kontrolü | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
13 | Araştırma metninin yapılandırılması | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
14 | Yazım kuralları ve kaynak gösterme yöntemleri | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Proje fikri geliştirme ve proje çıktılarının alana ve paydaşlarına olan katkısının önemini kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Proje paydaşı olabilecek kurumları tanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Proje döngüsü ile ilgili kavramları tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Interdisipliner ve multisipliner nitelikte proje hazırlama basamaklarını uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Proje fikri geliştirme ve proje çıktılarının alana ve paydaşlarına olan katkısının önemini kavrar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Proje paydaşı olabilecek kurumları tanır | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Proje döngüsü ile ilgili kavramları tanımlar | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Interdisipliner ve multisipliner nitelikte proje hazırlama basamaklarını uygular | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |