Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halkla İlişkiler | TUR242 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emine SADIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Halkla İlişkiler dersinde amaç öğrencilerin yerel ve küresel düzeyde halkla ilişkiler ve tutundurma çalışmalarını anlayabilmeleri, sektöründeki gelişim ve değişimleri kavrayabilmeleri, bu alandaki kavram sözlüğünü ve sektörü tanıyabilmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Halkla İlişkiler hakkında genel konuları tanımlayan ve temel bilgiler hakkında interaktif içerik sunan konular içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Kuramda ve Uygulamada Halkla ilişkiler (Alaeddin Asna), A&B Yayınları, 2016. Halkla İlişkiler AÖF (Ed. Aydın Ziya Özgür), A.Ü Yayınları, 2013. Hİ ve İletişim (Ahmet Yatkın), Nobel, 2015.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim, Pazarlama ve Halkla İlişkiler Kavramları | Ders |
2 | Halkla İlişkiler ile İlgili Temel ve İlişkili Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Dünyada ve Türkiye’de Halkla İlişkiler Tarihi | Ders |
4 | Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları ve Halkla İlişkiler Mesleği | Ders |
5 | Günümüzde Hİ: Ortamlar, Araçlar ve Yöntemler | Ders |
6 | Örnek Hİ Kampanyaları | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | |
8 | Halkla İlişkiler Modelleri ve İlişkili Kitle İletişim Kuramları | Ders |
9 | Kurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler | Ders |
10 | Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler | Ders |
11 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Hİ | Ders |
12 | Halkla İlişkilerde Strateji ve Planlama | Ders |
13 | Halkla İlişkilere Yönelik Eleştirel Yaklaşımlar | Ders |
14 | Dijital Halkla İlişkiler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hİ kavramlarını örneklerle açıklayabilme | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Hİ’yi diğer sektörlerle ve ilgili mesleklerle kıyaslayabilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hİ’nin gelişimi ile ilgili değerlendirme yapabilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Halkla İlişkiler (Hİ) ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hİ’deki gelişmeleri analiz edebilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hİ kavramlarını örneklerle açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hİ’yi diğer sektörlerle ve ilgili mesleklerle kıyaslayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hİ’nin gelişimi ile ilgili değerlendirme yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halkla İlişkiler (Hİ) ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hİ’deki gelişmeleri analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |