Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Rekreasyon ve Animasyon Yönetimi | TUR244 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, tartışmalı ders. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emine SADIÇ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Emine SADIÇ |
Amaç |
Boş zaman, rekreasyon ve animasyon kavramlarının öğrenilmesi ve animasyon uygulamaları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Zaman, boş zaman ve rekreasyon kavramı ve aralarındaki ilişkiler, rekreasyon ve animasyon hizmetlerinin çeşitleri, özellikleri, yönetimi ve uygulamalı animasyon etkinliklerini içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Atilla Hazar, 2022, Rekreasyon Ve Animasyon, Detay Yayıncılık
Necdet Hacıoğlu, Ayhan Gökdeniz, Yakup Dinç, 2017, Boş Zaman Ve Rekreasyon Yönetimi Örnek Animasyon Uygulamaları Akademik makaleler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Zaman, Boş Zaman Ve Boş Zaman Değerlendirme İle İlgili Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Rekreasyon Kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Rekreasyon Faaliyetlerinin Sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Rekreasyon Yönetimi | Ders |
5 | Rekreasyon Eğitimi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Kent Planlamasında Rekreasyon Alanlarının Yeri Ve Rekreasyon Endüstrisi | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Animasyon Kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Rekreasyon Ve Animasyon Etkinliği Olarak Geleneksel Kültür Canlandırması | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Drama Ve Animasyon Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Drama Ve Animasyon Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Rekreasyon Ve Animasyon Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
13 | Grup Etkinliği | Ders Grup Çalışması |
14 | Genel Tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Boş zaman, rekreasyon ve turizm kavramlarını bilir ve aralarındaki ilişkiyi yorumlayabilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Boş zamanın nasıl değerlendirileceği hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Rekreasyonun özelliklerini ve rekreasyon faaliyetlerini yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Animasyon hizmetlerinin turizm sektöründeki yeri ve önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uygulamalı animasyon etkinlikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Grup Çalışması Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Boş zaman, rekreasyon ve turizm kavramlarını bilir ve aralarındaki ilişkiyi yorumlayabilir | 5 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 |
Boş zamanın nasıl değerlendirileceği hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Rekreasyonun özelliklerini ve rekreasyon faaliyetlerini yorumlayabilir. | 4 | 2 | 5 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 |
Animasyon hizmetlerinin turizm sektöründeki yeri ve önemini kavrar. | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 |
Uygulamalı animasyon etkinlikleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 |