| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Turizm ve Çevre | TUR248 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emine SADIÇ (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Emine SADIÇ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Turizm çevre ilişkisinin özelliklerinin öğrenilmesi, turizm işletmelerinde uygulanabilir çevre politikaları ile sürdürülebilir turizm politikası ve planlaması ilkelerinin kavranması, turizmde çevre koruma uygulamaları hakkında bir bakış açısı kazandırılması. |
| Ders İçeriği |
Çevre ve çevresel değerler, çevre kirlenmesinin kamu sağlığı üzerinde etkisi, turizm çevre etkileşimi, turizm işletmelerinde çevre duyarlı uygulamalar, çevre bağlamında turizmde sürdürülebilir turizm uygulamaları ve projeler. |
| Ders Kaynakları |
Nüzhet Kahraman, Oğuz Türkay, 2014, Turizm ve Çevre, Detay Yayıncılık
Ozan Bahar, Meryem Samırkaş, Nur Çelik, 2015, Farklı Boyutları ile Sürdürülebilir Turizm, Süre Yayınevi |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriği ve amacı, çevre sorunları ve dünyamız | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Çevre ve turizm | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Çevrenin boyutları ve çevresel değerler | Ders |
| 4 | Çevresel değerler üzerinde oluşan kirlilikler, turizmin çevre üzerindeki etkileri | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Turizm türlerinin oluşumunda çevrenin etkileri | Ders |
| 6 | Çevre ekonomisi, ülkelerde çevresel yaklaşımlar | Ders |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Turizm ve çevre etkileşimleri. | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Turizm çevre etkileşimlerini belirleyen etkenler. | Ders |
| 10 | Çevre ve kalkınma ilişkisi, sürdürülebilir kalkınma. | Ders |
| 12 | Turizm işletmelerinde çevre duyarlı uygulamalar. | Ders |
| 12 | Turizm işletmelerinde çevre duyarlı uygulamalar. | Ders |
| 13 | Sürdürülebilir turizm projesi örnekleri. | Ders |
| 14 | Sürdürülebilir turizmin planlanması ve genel değerlendirmesi. | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çevre bağlamında sürdürülebilir turizm uygulamalarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Turizm çevre etkileşimini tüm boyutlarıyla farkına varır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Çevre sorunlarının uluslararası boyutta ele alınış biçimi ve bu konudaki çabalar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Çevresel değerlerin korunması ile turizmin gelişimini ilişkilendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çevre bağlamında sürdürülebilir turizm uygulamalarını öğrenir. | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | ;
| Turizm çevre etkileşimini tüm boyutlarıyla farkına varır. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | ;
| Çevre sorunlarının uluslararası boyutta ele alınış biçimi ve bu konudaki çabalar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | ;
| Çevresel değerlerin korunması ile turizmin gelişimini ilişkilendirir. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 1,25 | 2 | 2 | 1,75 | 2 | 2,25 | 1,25 | 1 | 1,25 | 2,75 | 1,5 | 2,25 | 3,5 | 3 |