Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Sağlığı ve Güvenliği | TUR250 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Erdoğan CEYLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
İşverenin ve çalışanların yükümlülükleri, iş sağlığı ve güvenliği kurulları ve çeşitli sektörlerdeki iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları hakkında bilgi vermeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
6331 sayılı kanun kapsamında işverenin ve çalışanların yükümlülüklerini öğrenme, iş sağlığı ve güvenliği kurullarının yapısı hakkında bilgi edinmek, iş sağlığı ve güvenliği tehlikeleri ve önlemlerini tanımlamak ve alınacak önlemler hakkında bilgi vermek |
Ders Kaynakları |
Nüvit Gerek, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir 2006
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 7 | 21 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 3 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği(İSG) kavramı ve İSG’nin genel olarak önemi | Ders |
2 | İSG’nin taraflar açısından; işçiler, işverenler ve ülke ekonomisi bakımından önemi | Ders |
3 | İSG’de temel kavramlar; iş kazası, meslek hastalığı, işyeri hekimi, iş güvenliği uzmanı, İSGB, OSGB, tehlike sınıfı, risk değerlendirme, İSG çalışan temsilcisi | Ders |
4 | İSG’de uluslararası mevzuat; İLO ve AB düzenlemeleri | Ders |
5 | Türkiye’de İSG mevzuatının geçmişten günümüze tarihsel gelişimi | Ders |
6 | Ulusal İSG konseyi, ulusal İSG politikası ve kurumsal yapı | Ders |
8 | İşyerinde İSG organizasyonu: Genel çerçeve, işverenin genel yükümlülükleri ve risk değerlendirmesi | Ders |
8 | İşyerinde İSG organizasyonu: Genel çerçeve, işverenin genel yükümlülükleri ve risk değerlendirmesi | Ders |
9 | Çalışanların bilgilendirilmesi, eğitimi ve görüşlerinin alınması | Ders |
10 | İş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi görevlendirme ve İSG Kurulu oluşturma | Ders |
11 | İşçi Sağlık ve Güvenlik Birimi - Ortak Sağlık ve Güvenlik Birimi | Ders |
12 | İSG yönünden çalışanın hak ve yükümlülükleri | Ders |
13 | İSG yönünden işverenin hakları | Ders |
14 | İSG yönünden teftiş, sonuçları ve idari yaptırımlar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşyerinde sağlık ve güvenlik önlemlerinin önemini kavrayabilm | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşveren ve Çalışan olarak hak ve yükümlülüklerinin farkında olma | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşin niteliğine bağlı olarak, olası riskler hakkında genel bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ulusal İSG politikalarını değerlendirebilme | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ülkenin, İş kazaları ve meslek hastalıkları konusunda ne durumda olduğunu analiz edebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşyerinde sağlık ve güvenlik önlemlerinin önemini kavrayabilm | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşveren ve Çalışan olarak hak ve yükümlülüklerinin farkında olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşin niteliğine bağlı olarak, olası riskler hakkında genel bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ulusal İSG politikalarını değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ülkenin, İş kazaları ve meslek hastalıkları konusunda ne durumda olduğunu analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |