| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Turizm İçin İngilizce | TUR256 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün eğitim kapsamında, yüz yüze ve teorik ders anlatımı ile uygulamalı sınıf içi etkinlikler (örnek diyaloglar, rol oynama, tartışma ve pratik uygulamalar). |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Seyda Fatih HARMANDAROĞLU (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilere turizm ve otelcilik sektöründe ihtiyaç duyacakları temel İngilizce iletişim becerilerini kazandırmak; sektörel İngilizce literatürü okuyup anlayabilmelerini, otel, restoran, kafe ve benzeri hizmet alanlarında konuklarla etkili iletişim kurabilmelerini sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Ders kapsamında öğrenciler; otel, restoran, kafe ve benzeri işletmelerde karşılaşabilecekleri temel İngilizce konuşma kalıplarını öğrenir, rezervasyon yapma, misafir karşılama, sipariş alma, acil durumlarda iletişim kurma gibi uygulamalı konuşma becerilerini geliştirir. Ayrıca sektöre yönelik güncel İngilizce metinler, makaleler ve örnek diyaloglarla okuma ve anlama becerileri desteklenir. |
| Ders Kaynakları |
1. Barnett, Z., Grammar Fast: A Practice Grammar For Students Of English, Best Publishing.
2. Staub, Can (2012). Turizm için İngilizce I. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Turizm İngilizcesine Giriş, Dersin Amacı ve Önemi | Tartışmalı Ders |
| 2 | Turizmde Temel İletişim Kalıpları | Rol Yapma / Drama |
| 3 | Otel ve Konaklama Terminolojisi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Resepsiyon ve Check-in/Check-out Diyalogları | Küçük Grup Tartışması |
| 5 | Restoran İngilizcesi: Sipariş Alma ve Menü Tanıtımı | Grup Çalışması |
| 6 | Müşteri Şikayetleri ve Çözüm Yöntemleri | Rol Yapma / Drama Grup Çalışması |
| 7 | Gezi ve Tur Bilgisi Verme | Küçük Grup Tartışması |
| 8 | Ulaşım ve Seyahat Hizmetleri İngilizcesi | Tartışmalı Ders |
| 9 | Turist Rehberliği ve Tanıtım Dili | Gösterim |
| 10 | Kültürel Farklılıklar ve Misafirperverlik | Grup Çalışması |
| 11 | E-posta, Telefon ve Yazılı İletişim | Vaka Çalışması |
| 12 | Turizm Sektöründe İş Görüşmesi ve Özgeçmiş Hazırlama | Vaka Çalışması |
| 13 | Turizm Sektöründe İş Görüşmesi ve Özgeçmiş Hazırlama-2 | Vaka Çalışması |
| 14 | Genel Değerlendirme ve Dönem Sonu Tekrarı | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler, turizm ve otelcilik sektöründe kullanılan temel İngilizce terimleri tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenciler, ön büro ve resepsiyon süreçlerinde gerekli İngilizce konuşma kalıplarını uygular. | Sözlü Sınav | Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenciler, restoran, kafe veya bar ortamında sipariş alma ve hizmet sunma süreçlerini İngilizce olarak yerine getirir. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Öğrenciler, turistik tesisler ve olanaklar hakkında konuklara İngilizce bilgi aktarır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Öğrenciler, yerel gezi ve tur etkinliklerinde İngilizce iletişim kurarak konuklara rehberlik eder. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler, turizm ve otelcilik sektöründe kullanılan temel İngilizce terimleri tanımlar. | 4 | 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Öğrenciler, ön büro ve resepsiyon süreçlerinde gerekli İngilizce konuşma kalıplarını uygular. | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | ;
| Öğrenciler, restoran, kafe veya bar ortamında sipariş alma ve hizmet sunma süreçlerini İngilizce olarak yerine getirir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | ;
| Öğrenciler, turistik tesisler ve olanaklar hakkında konuklara İngilizce bilgi aktarır. | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | ;
| Öğrenciler, yerel gezi ve tur etkinliklerinde İngilizce iletişim kurarak konuklara rehberlik eder. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,2 | 3,2 | 3,2 | 4,4 | 2,8 | 2 | 2 | 2 | 4,4 | 3 | 4,4 | 2,8 | 2,8 | 3,6 |