| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Rekreasyon ve Animasyon Yönetimi | TUR212 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, tartışmalı ders. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emine SADIÇ (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Boş zaman, rekreasyon ve animasyon kavramlarının öğrenilmesi ve animasyon uygulamaları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Zaman, boş zaman ve rekreasyon kavramı ve aralarındaki ilişkiler, rekreasyon ve animasyon hizmetlerinin çeşitleri, özellikleri, yönetimi ve uygulamalı animasyon etkinliklerini içermektedir. |
| Ders Kaynakları |
Atilla Hazar, 2022, Rekreasyon Ve Animasyon, Detay Yayıncılık
Necdet Hacıoğlu, Ayhan Gökdeniz, Yakup Dinç, 2017, Boş Zaman Ve Rekreasyon Yönetimi Örnek Animasyon Uygulamaları, Detay Yayıncılık. Akademik makaleler |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Zaman, Boş Zaman Ve Boş Zaman Değerlendirme İle İlgili Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Rekreasyon Kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Rekreasyon Faaliyetlerinin Sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Rekreasyon Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Rekreasyon Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Rekreasyon Eğitimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Kent Planlamasında Rekreasyon Alanlarının Yeri Ve Rekreasyon Endüstrisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Animasyon Kavramı | Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Rekreasyon Ve Animasyon Etkinliği Olarak Geleneksel Kültür Canlandırması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Drama Ve Animasyon Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Drama Ve Animasyon Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Rekreasyon Ve Animasyon Uygulamaları | Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Grup Etkinliği | Ders Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Boş zaman, rekreasyon ve turizm kavramlarını bilir ve aralarındaki ilişkiyi yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Boş zamanın nasıl değerlendirileceği hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Rekreasyonun özelliklerini ve rekreasyon faaliyetlerini yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Animasyon hizmetlerinin turizm sektöründeki yeri ve önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Uygulamalı animasyon etkinlikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Boş zaman, rekreasyon ve turizm kavramlarını bilir ve aralarındaki ilişkiyi yorumlayabilir. | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | ;
| Boş zamanın nasıl değerlendirileceği hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ;
| Rekreasyonun özelliklerini ve rekreasyon faaliyetlerini yorumlayabilir. | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ;
| Animasyon hizmetlerinin turizm sektöründeki yeri ve önemini kavrar. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | ;
| Uygulamalı animasyon etkinlikleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 2,8 | 2,6 | 2 | 1,4 | 1,8 | 1,6 | 2,6 | 1 | 1,6 | 2,6 | 2,2 | 3,2 | 2,4 | 3,2 |