EN
  • Anasayfa
  • WTK102 Kullanıcı Arabirimi Tasarımı (2023-2024 / 2. Yarıyıl)
  • EN
WTK102 - Kullanıcı Arabirimi Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kullanıcı Arabirimi Tasarımı WTK102 2 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
WEB TASARIMI VE KODLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Kullanıcı arayüzü (UI) oluşturmaya yönelik temel kavramların teorik olarak incelenmesinden sonra UI tasarımına yönelik uygulama aracılığı ile laboratuvar ortamında uygulamalı olarak kullanıcı arayüzü tasarımı gerçekleştirmek.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Abdulmelik DERİNKÖK
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Gülten KARTAL
Amaç

Kullanıcı deneyimi (UX) kavramı dikkate alınarak, günümüzdeki teknolojik gelişmelere ve teknolojik cihazların ihtiyaçlarına cevap verebilecek arayüz tasarımları oluşturmak.

Ders İçeriği

Kullanıcı arabirimi ve kullanıcı deneyimi kavramlarının incelenmesi ve bu kavramların tasarımına yönelik araçların kullanılması. Bilgisayar, cep telefonu, tablet gibi farklı cihazlara ilişkin duyarlı (responsive), olumlu bir kullanıcı deneyimi sunmaya odaklı tasarımlar oluşturmak. Arayüz tasarımına yönelik bileşenler.

Ders Kaynakları Fabio Staiano - Designing and Prototyping Interfaces with Figma: Learn essential UX/UI design principles by creating interactive prototypes for mobile, tablet, and desktop (ISBN: 180056418X ) - 2022
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 4 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 26 1 26
Ödev 1 Ödev 1 5 5 25
Toplam İş Yükü (Saat) 131
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İzlence ve tanışma Sözlü
2 Tasarım ve aşamalarına yönelik temel kavramlar – 1 Tartışmalı Ders Sözlü
3 Tasarım ve aşamalarına yönelik temel kavramlar – 2 Tartışmalı Ders Sözlü
4 Tasarım ve aşamalarına yönelik temel kavramlar – 3 Tartışmalı Ders Sözlü
5 Arayüz tasarımı için gerekli uygulamaların kurulumu ve çalışma ortamı Gösterim Sözlü
6 UI uygulamasının araç ve arayüzü - 1 Gösterim Sözlü
7 UI uygulamasının araç ve arayüzü - 2 Gösterim Sözlü
8 UI uygulamasının araç ve arayüzü - 3 Gösterim Sözlü
9 UI uygulamasının araç ve arayüzü - 4 Gösterim Sözlü
10 Arayüz tasarımı uygulaması - 1 Ders Gösterim Laboratuar
11 Arayüz tasarımı uygulaması - 2 Ders Gösterim Laboratuar
12 Arayüz tasarımı uygulaması - 3 Ders Gösterim Laboratuar
13 Arayüz tasarımı uygulaması - 4 Ders Gösterim Laboratuar
14 Arayüz tasarımı uygulaması - 5 Ders Gösterim Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı arabirimi kavramlarını öğrenme Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Gösterim Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi tasarımı kurallarını öğrenme Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Gösterim Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Farklı cihaz, işletim sistemi ve ekran boyutlarına uygun duyarlı tasarım hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Gösterim Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bilgisayar ortamında arayüz tasarımı gerçekleştirmek için ilgili uygulama üzerinde tecrübe sahibi olma Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Gösterim Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı arabirimi kavramlarını öğrenme 5 1 5 3 1 1 1 2 1 1 5 5
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi tasarımı kurallarını öğrenme 5 1 5 3 1 2 1 2 1 2 5 5
Farklı cihaz, işletim sistemi ve ekran boyutlarına uygun duyarlı tasarım hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olma 5 5 3 5 5 3 4 3 5 5 5 5
Bilgisayar ortamında arayüz tasarımı gerçekleştirmek için ilgili uygulama üzerinde tecrübe sahibi olma 1 5 1 3 5 4 5 4 5 5 5 5