Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Taksonomi | MBG6007 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, organizmaların sınıflandırılması ve evrimsel ilişkilerinin belirlenmesinde moleküler verilerin nasıl kullanıldığını öğretmektir. Öğrenciler, DNA temelli analizlerin taksonomideki rolünü kavrayarak, modern sistematikte kullanılan moleküler belirteçler, filogenetik yöntemler ve veri analiz teknikleri hakkında bilgi ve beceri kazanacaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, canlıların sınıflandırılması ve evrimsel ilişkilerinin belirlenmesinde kullanılan moleküler teknikleri kapsamaktadır. Ders kapsamında DNA izolasyonu, PCR, sekanslama, moleküler belirteçlerin kullanımı, filogenetik ağaç oluşturma yöntemleri ve DNA barkodlama gibi konular ele alınır. Öğrenciler hem teorik bilgiler edinir hem de uygulamalı analizler yapma becerisi kazanır. |
Ders Kaynakları |
Filogenetik El Kitabı: Filogenetik Analiz ve Hipotez Testine Pratik Yaklaşım
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Moleküler taksonomiye giriş | Tartışmalı Ders |
2 | DNA'nın yapısı ve moleküler temeller | Tartışmalı Ders |
3 | DNA izolasyon teknikleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | PCR: Teori ve uygulamalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | DNA sekanslama yöntemleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Moleküler belirteçler (mtDNA, cpDNA, rDNA, mikrosatellit vb.) | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Dizi hizalama ve veri temizliği | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Filogenetik analiz I: Temel kavramlar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Filogenetik analiz II: MP, ML, Bayes yöntemleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Moleküler saat ve evrimsel zaman tahmini | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
11 | Tür tanımlamada DNA barkodlama | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
12 | Moleküler verilerle tür sınırlaması ve teşhisi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
13 | Yazılım uygulamaları ve veri analizi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
14 | Öğrenci sunumları ve genel değerlendirme | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Moleküler taksonomiye ilişkin temel kavramları açıklar. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DNA izolasyonu, PCR ve sekanslama gibi temel moleküler teknikleri uygular. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Moleküler belirteçleri tanır ve uygun olanları seçer. | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Moleküler verilerle filogenetik analiz yapar ve yorumlar. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Moleküler verileri kullanarak tür teşhisi ve sınıflandırma yapar. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moleküler taksonomiye ilişkin temel kavramları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
DNA izolasyonu, PCR ve sekanslama gibi temel moleküler teknikleri uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Moleküler belirteçleri tanır ve uygun olanları seçer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Moleküler verilerle filogenetik analiz yapar ve yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Moleküler verileri kullanarak tür teşhisi ve sınıflandırma yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |