| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Moleküler İmmünoloji | MBG6009 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İmmün işlevlerde ve düzenlemede ve hastalıkların immün patogenezinde yer alan hücresel ve moleküler mekanizmaları kavramasını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Doğal İmmünite, Majör Histokompatibilite kompleksi, T ve B lenfositlerin antijen reseptörleri ve akmmün tolerans ve otoimmünitesesuvar moleküller, Hücresel ve hümoral immünitenin efektör fonksiyonları, Mikroplara immünite, Transplantasyon immünolojisi, Tümörlere immünite, Konjenital ve edinilmiş immün yetmezlikler |
| Ders Kaynakları |
1. Abbas A.K., Lichtman A.H., Pillai S.”Cellular and Molecular Immunology”, Saunders Elsevier, 8th edition (2012).
2. Rich R.R., Fleisher T.A., Shearer W.T., Kotzin B.L., Schroeder Jr H.W., “Clinical Immunology: Principles and Practice”, Mosby International Ltd., 3rd edition (2008).
3. Stevens C.D., "Clinical Immunology & Serology: Laboratory Perspective", E.A. Davis Company, 3rd edition (2010).
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Doğal immünite | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
| 2 | Majör Histokompatibilite kompleksi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
| 3 | Antijenin işlenişi ve T lenfositlere sunumu | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
| 4 | T ve B lenfositlerin antijen reseptörleri ve aksesuvar moleküller | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
| 5 | Lenfosit gelişimi ve antijen reseptörü genlerinin rearanjmanı ve ekspresyonu | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
| 6 | T lenfosit aktivasyonu | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
| 7 | B lenfosit aktivasyonu ve antikor üretimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
| 8 | Hücresel ve hümoral immünitenin efektör fonksiyonları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
| 8 | Hücresel ve hümoral immünitenin efektör fonksiyonları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
| 10 | İmmün tolerans ve otoimmünite | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
| 11 | Mikroplara immünite | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
| 12 | Transplantasyon immünolojisi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
| 13 | Tümörlere immünite | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
| 14 | Konjenital ve edinilmiş immün yetmezlikler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İmmün sistem doku ve hücreleri ve işlevleri ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak; | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Doğal ve edinsel immün sistemde yer alan moleküler mekanizmaları kavramak; | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Seminer Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Çeşitli hastaklıkların immünopatogenezini hücresel ve moleküler düzeyde kavramak; | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Seminer Grup Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| İleri immünolojik laboratuvar testlerini uygulamada ve değerlendirmede yardımcı olabilecek hücresel ve moleküler bilgileri edinmek; | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Seminer Grup Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |