Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekolojik Genetik | MBG6015 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ |
Amaç |
Ekolojik düzeyde anlamlı özellikler olan, bir canlının hayatta kalmasını ve neslini sürdürmesi için sahip olduğu özelliklerin hem canılar arası hem de canlıların bulunduğu ortamla ilişkilerinin incelenmesi; doğal canlı topluluklarında adaptasyon ve buna bağlı genotipik ve fenotipik evrimin araştırılması dersin amacını oluşturur. Ekolojik genetik, doğal popülasyonlardaki genetiğin incelenmesidir. Adaptasyonun ardındaki süreçleri anlamak için ekoloji, evrim ve genetik konularını ve bu alanların kombine etkilerini inceler. |
Ders İçeriği |
Ekolojik genetiğin kapsamı, ekolojik genetik belirteçleri, popülasyon içi ve popülasyonlar arası örnekleme, popülasyon genetiği, genetik çeşitlilik ve farklılaşma, gen akışı ve gen akışını etkileyen faktörler, filogeni ve filocoğrafya, fenotiplerde doğal seçilim, türleşme mekanizmaları, koruma genetiği. |
Ders Kaynakları |
A Primer of Ecological Genetics (Jeffrey K. Conner Daniel L. Hartl)
Güncel Makaleler Ekolojik Genetik (E. B. Ford F.R.S.) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekolojik genetiğe giriş ve kapsam | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Ekolojik genetikte belirteçler ve örnekleme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Örnekleme prensipleri; Populasyon içi örnekleme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Örnekleme prensipleri; Populasyonlar arası örnekleme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Popülasyon genetiği I: Rastgele olan ve olmayan genetik çeşitlilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Popülasyon genetiği II: Alel sıklığındaki değişiklikler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Genetik çeşitlilik ve farklılaşma: Çeşitlilik ve farklılaşmayı etkileyen faktörler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Genetik çeşitlilikte istatistiklerinin kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Gen akışı ve eşleşme sistemi: Gen akışını yöneten faktörler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Gen akışı üzerinde biyolojik ve çevresel faktörlerin önemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Tür içi filogeniler ve filocoğrafya: Homoloji, gen ve tür ağaçları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Fenotiplerde doğal seçilim | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Türleşme ve melezleşme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
15 | Koruma Genetiği | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekolojik genetikte belirteçleri ve örnekleme prensiplerini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Populasyon genetiği ile ilgili bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Genetik çeşitlilikte istatistiklerinin kullanımını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Fenotiplerde doğal seçilim hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Türleşme ve melezleşme ile ilgili bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekolojik genetikte belirteçleri ve örnekleme prensiplerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Populasyon genetiği ile ilgili bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Genetik çeşitlilikte istatistiklerinin kullanımını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Fenotiplerde doğal seçilim hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türleşme ve melezleşme ile ilgili bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |