Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hücre Regülasyonu | MBG6016 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, hücre içi ve hücreler arası regülasyon mekanizmalarını moleküler düzeyde anlamaktır. Hücre döngüsü, sinyal iletimi, gen ekspresyonu kontrolü ve apoptoz gibi süreçler detaylı bir şekilde ele alınarak, öğrencilere hücresel süreçlerin koordinasyonunu kavratmak hedeflenir. |
Ders İçeriği |
Hücre döngüsü ve kontrol noktaları, hücre büyümesi ve farklılaşması, sinyal iletim yolları, gen ekspresyonunun regülasyonu, transkripsiyon faktörleri, epigenetik düzenleme, protein modifikasyonları, hücre içi iletişim, apoptoz ve nekroz mekanizmaları, kanserleşmede hücre regülasyonu bozuklukları. |
Ders Kaynakları |
Lodish et al. - Moleküler Hücre Biyolojisi, W.H. Freeman
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hücre regülasyonuna giriş | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Hücre döngüsü ve kontrol noktaları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Sinyal iletimine giriş | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | G proteinleri ve ikinci haberciler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Tirozin kinaz reseptörleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | MAPK ve PI3K/Akt yolakları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Gen ekspresyonunun düzenlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Epigenetik mekanizmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Transkripsiyon faktörleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Hücre büyümesi ve farklılaşma | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Apoptoz mekanizmaları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
12 | Nekroz ve otofaji | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
13 | Hücre regülasyonunun kanserde bozulması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hücre döngüsünün temel aşamalarını ve kontrol noktalarını açıklar. | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sinyal iletim yolaklarını ve hücre yanıtlarını analiz eder. | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gen ekspresyonunun moleküler düzeyde nasıl düzenlendiğini açıklar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Apoptoz ve hücre ölümü mekanizmalarını tanımlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hücre regülasyonunun bozulmasının hastalıklarla ilişkisini yorumlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hücre döngüsünün temel aşamalarını ve kontrol noktalarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sinyal iletim yolaklarını ve hücre yanıtlarını analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Gen ekspresyonunun moleküler düzeyde nasıl düzenlendiğini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Apoptoz ve hücre ölümü mekanizmalarını tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hücre regülasyonunun bozulmasının hastalıklarla ilişkisini yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |