| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Moleküler Evolusyonun Temelleri | MBG6020 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Temel evrimsel mekanizmaların öğretilmesi |
| Ders İçeriği |
Evrimsel mekanizmalar, RNA dünyası ve genetik kod, Populasyon genetiği ve evrim, moleküler saat, moleküler filogeni |
| Ders Kaynakları |
1. Evrimsel Analiz, Scott Freeman, Jon C. Herron. Çeviri Edts: Batal ÇIPLAK, Hasan H. BAŞIBÜYÜK, Süphan KARAYTUĞ, İlham GÜNDÜZ. 2017, Palme Yayıncılık
2. Evrim, Douglas J. FUTUYMA. Çeviri Edts: Aykut KENCE, Nihat BOZCUK. 2008, Palme Yayıncılık
3.Kalıtım ve Evrim, Ali DEMİRSOY. 2005, Metaksan
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | GİRİŞ, DERSİN KONUSU | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 2 | EVRİMSEL DÜŞÜNCE TARİHİ, EVRİM ve FELSEFE | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 3 | EVRİMSEL MEKANİZMALAR İÇİN BİR ÖRNEK ; HIV | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 4 | EVREN DÜNYA VE HAYATIN ORİJİNİ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 5 | RNA DÜNYASI VE GENETİK KODUN EVRİMİ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 6 | METABOLİZMANIN EVRİMİ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 7 | EVRİM İÇİN KANITLAR 1 | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 8 | EVRİM İÇİN KANITLAR 2 | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 9 | DARWINIST NATURAL SELECTION | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 10 | TÜRLEŞME MEKANİZMALARI | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 11 | EVRİMSEL AĞAÇLAR | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 12 | POPULASYON GENETİĞİ VE EVRİM | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 13 | MOLEKÜLER SAAT | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 14 | MOLEKÜLER FİLOGENİ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Genetik varyasyonların moleküler düzeyde nasıl oluştuğunu ve evrimsel süreçlerdeki rolünü analiz eder. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Moleküler filogenetik yöntemlerini kullanarak türler arası evrimsel ilişkileri yorumlar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Moleküler evrim kavramlarını ve temel mekanizmalarını açıklar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Moleküler verileri kullanarak doğal seçilim, genetik sürüklenme ve adaptasyon gibi süreçleri değerlendirir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Öğrenci, hücre döngüsü, sinyal iletimi ve gen ekspresyonu gibi hücre regülasyon mekanizmalarını açıklayabilir ve bu mekanizmaların organizma sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirebilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |