Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halofilik Mikroorganizmalar | MBG6029 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Halofilik mikroorganizmaları tanımlayabilme, sınıflandırabilme ve biyoteknolojik kullanımlarını öğretebilmedir. |
Ders İçeriği |
Halofilik mikroorganizmaları tanımlayabilme, sınıflandırabilme ve farklı halofilik mikroorganizmaları izole ve kültüre etme teknikleri ve biyoteknolojik kullanımları |
Ders Kaynakları |
Biyoteknolojiye Giriş (Thieman, Palaldino- 2013)
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Halofilik organizmaların tanımlanması | Tartışmalı Ders |
2 | Halofilik Archaea | Tartışmalı Ders |
2 | Halofilik Archaea | Tartışmalı Ders |
4 | Halofilik Bacteria | Tartışmalı Ders |
4 | Halofilik Bacteria | Tartışmalı Ders |
6 | Halofilik Eukarya | Tartışmalı Ders |
7 | Halofilik mikroorganizmaların izolasyonu ve kültüre alınması | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Halofilik mikroorganizmaların izolasyonu ve kültüre alınması | Tartışmalı Ders |
10 | Mikrobiyal biyoteknoloji | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Biyoteknolojide halofilik Archaea | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Biyoteknolojide halofilik Archaea | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Biyoteknolojide halofilik Bacteria | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Biyoteknolojide halofilik Bacteria | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
15 | Biyoteknolojide halofilik Eucarya | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Halofilik mikroorganizmaları tanımlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Halofilik mikroorganizmaları filogenetik olarak sınıflandırır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Halofilik mikroorganizmaların kültüre alınması tekniklerini tanımlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Halofilik mikroorganizmaların biyoteknolojik potansiyellerini tanımlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Halofilik mikroorganizmaları tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Halofilik mikroorganizmaları filogenetik olarak sınıflandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Halofilik mikroorganizmaların kültüre alınması tekniklerini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Halofilik mikroorganizmaların biyoteknolojik potansiyellerini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |