| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Halofilik Mikroorganizmalar | MBG6029 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Halofilik mikroorganizmaları tanımlayabilme, sınıflandırabilme ve biyoteknolojik kullanımlarını öğretebilmedir. |
| Ders İçeriği |
Halofilik mikroorganizmaları tanımlayabilme, sınıflandırabilme ve farklı halofilik mikroorganizmaları izole ve kültüre etme teknikleri ve biyoteknolojik kullanımları |
| Ders Kaynakları |
Biyoteknolojiye Giriş (Thieman, Palaldino- 2013)
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Halofilik organizmaların tanımlanması | Tartışmalı Ders |
| 2 | Halofilik Archaea | Tartışmalı Ders |
| 2 | Halofilik Archaea | Tartışmalı Ders |
| 4 | Halofilik Bacteria | Tartışmalı Ders |
| 4 | Halofilik Bacteria | Tartışmalı Ders |
| 6 | Halofilik Eukarya | Tartışmalı Ders |
| 7 | Halofilik mikroorganizmaların izolasyonu ve kültüre alınması | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 7 | Halofilik mikroorganizmaların izolasyonu ve kültüre alınması | Tartışmalı Ders |
| 10 | Mikrobiyal biyoteknoloji | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 11 | Biyoteknolojide halofilik Archaea | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 11 | Biyoteknolojide halofilik Archaea | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 13 | Biyoteknolojide halofilik Bacteria | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 13 | Biyoteknolojide halofilik Bacteria | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 15 | Biyoteknolojide halofilik Eucarya | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Halofilik mikroorganizmaları tanımlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Halofilik mikroorganizmaları filogenetik olarak sınıflandırır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Halofilik mikroorganizmaların kültüre alınması tekniklerini tanımlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Halofilik mikroorganizmaların biyoteknolojik potansiyellerini tanımlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |