Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Gen Kaynaklarının Korunması | MBG6034 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Biyolojik çeşitliliğin önemini ve bitki gen kaynakların korunmasında kullanılan biyoteknolojik yöntem ve uygulamaların öğrenilmesini amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Biyolojik çeşitlilik ve ekoloji, Dünyada ve Türkiye’de biyolojik çeşitlilik ve endemizimin önemi, biyoçeşitliliğin belirlenmesi ve bitki gen merkezleri, korunması gereken bitki gen kaynakların belirlenmesi, bitki gen kaynaklarının korunmasında kullanılan biyoteknolojik yöntemler. |
Ders Kaynakları |
Plant Genetic Resources, Inventory,
Collection and Conservation - Springer Nature Singapore Pte Ltd
Plant Genetic Resources: An Introduction to Their Conservation and Use BİTKİSEL GEN KAYNAKLARI - PROF.DR.M.SAİT ADAK |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyolojik çeşitlilik ve ekoloji | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Dünya’da biyolojik çeşitlilik ve endemizm | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Türkiye’de biyolojik çeşitlilik ve endemizimin önemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Biyoçeşitliliğin belirlenmesi ve bitki gen merkezleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Korunması gereken bitki gen kaynakların belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | In situ koruma yöntemler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Ex situ koruma yöntemler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Bitki gen kaynaklarının korunmasında biyoteknolojinin önemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Bitki gen kaynaklarının korunmasında kullanılan biyoteknolojik yöntemler-I | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Bitki gen kaynaklarının korunmasında kullanılan biyoteknolojik yöntemler-II | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Doku ve hücre kültürleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | DNA (gen) bankaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Güncel literatürde yer alan makalelelerin tartışılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
15 | Öğrenci sunumları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
16 | Fİnal Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyolojik çeşitlilik ve endemizm kavramlarını ve önemini öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bitki gen kaynaklarının korunmasında kullanılan in situ ve ex situ yöntemleri kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bitki gen kaynaklarının korunmasında biyoteknolojinin katkısını öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Biyoteknolojik yöntemler hakkında bilgi edinme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyolojik çeşitlilik ve endemizm kavramlarını ve önemini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bitki gen kaynaklarının korunmasında kullanılan in situ ve ex situ yöntemleri kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bitki gen kaynaklarının korunmasında biyoteknolojinin katkısını öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Biyoteknolojik yöntemler hakkında bilgi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |