| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Canlıların Moleküler Yapıları | BYT5002 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK (Yıl: 2023-2024) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Canlı organizmalarda bulunan başlıca moleküler yapıların yapısını ve biyolojik önemini anlama. |
| Ders İçeriği |
Canlılarda yapı-fonksiyon ilişkisi kapsamında moleküler organizasyon konusunda bilgi verir. |
| Ders Kaynakları |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Canlılık kavramı, Canlıların oluşumu ve Hücre | Tartışmalı Ders |
| 2 | Canlılık kavramı, Canlıların oluşumu ve Hücre II | Tartışmalı Ders |
| 3 | Yapı ve Kataliz / Su | Tartışmalı Ders |
| 4 | Yapı ve Kataliz / Su II | Tartışmalı Ders |
| 5 | Amino Asitler, Peptitler ve Proteinler | Tartışmalı Ders |
| 6 | Amino Asitler, Peptitler ve Proteinler II | Tartışmalı Ders |
| 7 | Proteinlerin Üç Boyutlu Yapıları | Tartışmalı Ders |
| 8 | Enzimler | Tartışmalı Ders |
| 9 | Enzim Kinetiği | Tartışmalı Ders |
| 10 | Karbohidratlar ve Glikobiyoloji | Tartışmalı Ders |
| 11 | Karbohidratlar ve Glikobiyoloji II | Tartışmalı Ders |
| 12 | Nükleotidler ve Nükleik Asitler | Tartışmalı Ders |
| 13 | Nükleotidler ve Nükleik Asitler II | Tartışmalı Ders |
| 14 | Lipitler ve Biyolojik Membranlar | Tartışmalı Ders |
| 15 | sunum | Ders Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yapı-fonksiyon ilişkisini anlamak | |||
| Canlıları oluşturan temel molekülleri ve yapılarını öğrenmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Yapı-fonksiyon ilişkisini anlamak | - | - | - | - | - | - | ;
| Canlıları oluşturan temel molekülleri ve yapılarını öğrenmek | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - |