EN
  • Anasayfa
  • BYM5012 Çevre Biyokimyası ve Mikrobiyolojisi (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
BYM5012 - Çevre Biyokimyası ve Mikrobiyolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çevre Biyokimyası ve Mikrobiyolojisi BYM5012 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOMÜHENDİSLİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL
Ders Veren Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL
Amaç

Çevre Teknolojisinde çevre korunumu ilgili esasları vermek, Doğal kaynak ve sanayi atıklarının oluşumu ve özellikleri hakkında bilgilendirmek, arıtma yöntemlerinin doğru ve bilinçli uygulanmasını sağlamaktır

Ders İçeriği

Atıkların genel karakteristiği ve sınıflandırılması, Atıkların oluşturduğu kaynaklar ve içeriği, Sanayi atıkları ve doğal kaynak atıkları, Atıkların çevreye etkileri ve su kirlenmesi mekanizması, Kirletici parametreleri ve ölçümleri, Örnek alma ve saklama koşulları, Atıkların arıtılması, Fiziksel arıtma yöntemleri, Kimyasal arıtma yöntemleri, Biyolojik arıtma yöntemleri, Yeni yöntemlerle sanayi atık sularının arıtılması

Ders Kaynakları Çevre Teknolojisi, Prof. Dr. Mirali S. Alosman, Seç yayın dağıtım
Çevre Mühendisliği Kimyası, Prof. Dr. Ahmet Samsunlu, Samsun Çevre Teknolojileri Merkezi yayınları
Atik su arıtma sistemleri, Doç. Dr. Günay Kocasoy, Kimya Mühendisleri Odası İstanbul şubesi
Çevre Kimyası ve Teknolojisi Sevgi Kocaoba ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev (Sunum) 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
50
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 2 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 190
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,45
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Atıkların sınıflandırılması ve özelliği Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
2 Atıkların oluşturduğu kaynaklar ve içeriği Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
3 Sanayi atıkları ve doğal kaynak atıklarının içeriği Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
4 Atıkların çevreye etkileri; su kirlenmesi ve mekanizması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
5 Kirletici parametreleri ve ölçümleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
6 Çevre Kirliliği ile ilgili örnek alma ve saklama yöntemleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
7 Atık suların arıtılması yöntemleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
8 Fiziksel arıtım yöntemleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
9 Kimyasal arıtım yöntemleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
10 Biyolojik arıtım yöntemleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
11 Arıtma yöntemlerinin uygulamaları Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
13 Yeni yöntemlerle sanayi atık sularının arıtılması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
14 Öğrenci sunumları Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler atıkların ve içeriğindeki bileşiklerin özellikleri hakkında bilgi kazanacaklardır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Öğrenciler kimyasal tepkimelerin öğrenilmesi ve parametrelerin tayin edilebilmesi hakkında beceri kazanacaklardır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Öğrenciler ayrıca arıtma yöntemleri hakkında bilgi edineceklerdir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrnciler çevre bilincine sahip olma olgusu öğreneceklerdir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenciler atıkların ve içeriğindeki bileşiklerin özellikleri hakkında bilgi kazanacaklardır. 4 3 2 3 3 4
Öğrenciler kimyasal tepkimelerin öğrenilmesi ve parametrelerin tayin edilebilmesi hakkında beceri kazanacaklardır. 5 3 3 4 3 3
Öğrenciler ayrıca arıtma yöntemleri hakkında bilgi edineceklerdir. 4 3 3 2 3 3
Öğrnciler çevre bilincine sahip olma olgusu öğreneceklerdir. 5 3 3 3 3 4