EN
  • Anasayfa
  • TİB5002 Modern Arap Romanı I (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5002 - Modern Arap Romanı I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Modern Arap Romanı I TİB5002 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Adnan ARSLAN
Ders Veren Doç. Dr. Adnan ARSLAN
Amaç

Modern Arap romanının siyasetle olan ilişkisi, I. Dünya Savaşı sonrası mandater rejimlerin yerini alan Arap ülkelerinin kurulmasıyla zirveye çıkmıştır. Bu dönemde yazılan Arap romanında romantizmden ziyade gerçekçiliğin izleri belirgin bir şekilde görülmektedir. Yaşanan siyasi olaylar, düşünce çatışmaları Arap romanında yerini almıştır. Bu derste öğrencinin Modern Arap roman yazarlarını genel anlamda tanıması ve roman okuma kabiliyetinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

Modern Arap romanının ilk nüvelerini teşkil eden Muhammed Hüseyn Heykel'in ilk roman denemelerinden başlayarak Necip Mahfuz'un romanlarına kadar geçen sürede kaleme alınan roman türü eserler incelenir. Bu dönem Arap romanı açısından kuruluş ve olgunlaşma öncesi dönem kabul edildiği için Batı romanından hangi açılardan etkilenildiği üzerine durulur. Makame tarzı Klasik Arap nesrinin özelliklerinin bu dönem romanlarında ne kadar etkisini sürdürdüğü ele alınır.

Ders Kaynakları Rahmi Er, Modern Mısır Romanı
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 25
Ödev 2 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 8 10 80
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Ödev 2 Ödev 2 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 188
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,37
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Arap Romanı Ortaya Çıkışı: İlk Girişimler Tartışmalı Ders
2 Mısır'da Roman Tartışmalı Ders
3 Arabistan'da Roman Tartışmalı Ders
4 Cezayir'de Roman Tartışmalı Ders
5 Irak'ta Roman Tartışmalı Ders
6 Fas'ta Roman Tartışmalı Ders
7 Filistin'de Roman Tartışmalı Ders
8 Suriye'de Roman Tartışmalı Ders
9 Ürdün'de Roman Tartışmalı Ders
10 Abdurrahman Munif ve Romancılığı Tartışmalı Ders
11 Necîb Mahfûz ve Romancılığı Tartışmalı Ders
12 Taha Hüseyin ve Romancılığı Tartışmalı Ders
13 Arap romanının özgünlüğü meselesi Tartışmalı Ders
14 Arap romanına son bir genel bakış Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Arap romanı okumaları yaparak güncel Arap diline hakim olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Arap roman yazarlarını tanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Basın ve medya diline aşinalık kazanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Arap romanı okumaları yaparak güncel Arap diline hakim olur. 2 - 2 - - 3 - 5 3 5 - 5
Arap roman yazarlarını tanır. 1 - 2 - - 3 - 5 3 5 - 3
Basın ve medya diline aşinalık kazanır. 1 - 2 - - 3 - 5 3 5 - 3