EN
  • Anasayfa
  • TİB5012 Gazel (Aşk) Şiiri Tahlili (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5012 - Gazel (Aşk) Şiiri Tahlili
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Gazel (Aşk) Şiiri Tahlili TİB5012 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Adnan ARSLAN
Ders Veren Doç. Dr. Adnan ARSLAN
Amaç

Emeviler döneminde müstakil bir kaside türü olarak ortaya çıkan gazel şiirinin tanıtımı, öne çıkan bazı gazel şairlerinin şiirlerinin okutulması ve incelenmesinin amaçlandığı bu derste öğrenci, Arap şiirinde başat temalardan biri hakkında genel bir kültür sahibi olur.

Ders İçeriği

Başta Uzri Gazel olmak üzere daha sonraki asırlarda ilahi ve nebevi aşkı terennüm eden şiirler incelenir. Kays b. Mülevvah, Ömer b. Ebî Rabia, Rabiatu'l-Adeviyye, İbnü'l-Fârid vb. şairlerinden şiirlerinden örnekler seçilir ve bu örnekler üzerinden biçim ve içerik incelemesi yapılır.

Ders Kaynakları Kenan Demirayak, Arap Edebiyat Tarihi Serisi,
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 25
Ödev 2 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
40
Uzmanlık / Alan Dersleri
60
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 5 15
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ödev 2 Ödev 2 10 1 10
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Gazelin tanımı Tartışmalı Ders
2 Cahiliye'de Gazel Tartışmalı Ders
3 İslam'ın İlk Yıllarında Şiir Tartışmalı Ders
4 Emeviler'de Gazel Tartışmalı Ders
5 Abbasiler'de Gazel Tartışmalı Ders
6 Osmanlı Döneminde Gazel Tartışmalı Ders
7 Memlüklüler Döneminde Gazel Tartışmalı Ders
8 Modern Dönemde Gazel Tartışmalı Ders
9 Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi Tartışmalı Ders
9 Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi Tartışmalı Ders
9 Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi Tartışmalı Ders
9 Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi Tartışmalı Ders
9 Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi Tartışmalı Ders
9 Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Arap Gazelini tanır. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Gazel şairleri arasındaki üslup farklılıklarını anlar. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Edebi dönemler arasındaki geçişleri ve karakteristiklerini ayırabilir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Arap Gazelini tanır. 4 5 5 3 - 5 - - - - - 3
Gazel şairleri arasındaki üslup farklılıklarını anlar. 3 2 3 2 - 2 - - - - - 2
Edebi dönemler arasındaki geçişleri ve karakteristiklerini ayırabilir. 3 2 3 2 - 2 - - - - - 2