EN
  • Anasayfa
  • TİB5013 Tasavvuf Düşüncesinin Oluşumu (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5013 - Tasavvuf Düşüncesinin Oluşumu
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasavvuf Düşüncesinin Oluşumu TİB5013 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER
Amaç

Tasavvuf düşüncesinin oluşum sürecini anlatmak ve buradan hareketle İslam düşüncesiyle olan irtibatını göstermektir.

Ders İçeriği

İlk dönem zühd ve haraketler Tasavvufi düşüncenin yapısı. Tasavvuf felsefesine etki eden felsefi sistemler Vahdet-i vücud ve panteizm İşrakilik Tasavvufi düşüncede mistik etkiler

Ders Kaynakları Arberry, Sufism, London 2001.
Erol Güngör, İslam Tasavvufunun Meseleleri, İstanbul 1984.
Ibn Arabi, Fususu’l-hikem, Beyrut 2000
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Ödev 1 Ödev 1 36 1 36
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İlk dönem zühd ve haraketler Gösterim
1 İlk dönem zühd ve haraketler Gösterim
3 Zühdden tasavvufa geçiş. Gösterim
4 Tasavvufi düşüncenin yapısı. Gösterim
5 Tasavvuf ve felsefe ilişkisi Gösterim
6 Tasavvuf felsefesinin yapısı Gösterim
7 Tasavvuf felsefesine etki eden felsefi sistemler Gösterim
8 Tasavvuf felsefesinin temel şahsiyetleri Gösterim
9 Tasavvufi düşüncede Tanrı Gösterim
10 Tasavvufi düşüncede kainat ve varlık Gösterim
11 Tasavvufi düşüncede insan Gösterim
12 Vahdet-i vücud ve panteizm Gösterim
13 İşrakilik Gösterim
14 Tasavvufi düşüncede dinlerin birliği ve diyolog Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
zühd ve tasavvuf kavramlarını karşılaştırır Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
ilk dönemdeki büyük sufilerin görüşlerini kavrar Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
ilk dönem sufi okullarını karşılaştırır Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
zühd ve tasavvuf kavramlarını karşılaştırır 5 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ilk dönemdeki büyük sufilerin görüşlerini kavrar 4 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ilk dönem sufi okullarını karşılaştırır 3 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4