EN
  • Anasayfa
  • TİB5038 Klasik Fıkıh Metinleri (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5038 - Klasik Fıkıh Metinleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Klasik Fıkıh Metinleri TİB5038 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Bayram DEMİR
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Bayram DEMİR
Amaç

Terminoloji ve metin özellikleri itibarıyla farklı mezheplere ait fıkıh metinlerini anlama kabiliyetinin geliştirilmesi

Ders İçeriği

Belirli bir konu (Şuf'a) etrafında oluşturulan Hanefi, Maliki, Şafii ve Hanbeli mezhebine ait klasik fıkıh metinleri

Ders Kaynakları Serahsi,Ebu Bekr Muhammed b. Ebi Sehl, el-Mebsut, Beyrut,1978; Nevevi, Ebu Zekeriyya Yahya b. Şeref, el-Minhac (Muhammed eş-Şirbini’nin Muğni’l-Muhtac ila Marifeti Meani’l-Elfazi’l-Minhac isimli şerhle basılmış) , Mısır, 1958; İbn Kudame, Abdullah b. Ahmed b. Muhammed, el-Muğni, Beyrut, ts; İbn Rüşd, Muhammed b. Ahmed, Bidayetü'l-Müctehid ve Nihayetü'l-Muktesıt, Beyrut, 1985
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev (Sunum) 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Ödev 1 Ödev 1 20 1 20
Final Final 40 1 40
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hanefi mezhebine ait fıkıh metinleri Tartışmalı Ders
1 Hanefi mezhebine ait fıkıh metinleri Tartışmalı Ders
1 Hanefi mezhebine ait fıkıh metinleri Tartışmalı Ders
1 Hanefi mezhebine ait fıkıh metinleri Tartışmalı Ders
5 Şafi'î mezhebine ait fıkıh metinleri Ders
5 Şafi'î mezhebine ait fıkıh metinleri Ders
5 Şafi'î mezhebine ait fıkıh metinleri Ders
5 Şafi'î mezhebine ait fıkıh metinleri Ders
9 Maliki mezhebine ait fıkıh metinleri Ders
9 Maliki mezhebine ait fıkıh metinleri Ders
9 Maliki mezhebine ait fıkıh metinleri Ders
9 Maliki mezhebine ait fıkıh metinleri Ders
13 Hanbeli mezhebine ait fıkıh metinleri Ders
13 Hanbeli mezhebine ait fıkıh metinleri Ders
13 Hanbeli mezhebine ait fıkıh metinleri Ders
13 Hanbeli mezhebine ait fıkıh metinleri Ders
17 Okunan metinlerle ilgili değerlendirme Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Klasik metinleri anlar ve tercüme eder Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Fıkıh terminolojisini öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mezheplerin hükümleri elde ederken başvurdukları kaynak ve metodolojiyi kavrar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Klasik metinleri anlar ve tercüme eder 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 5 5
Fıkıh terminolojisini öğrenir 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 5 5
Mezheplerin hükümleri elde ederken başvurdukları kaynak ve metodolojiyi kavrar 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 5 5