EN
  • Anasayfa
  • TİB5056 Batıda Kur’ân Çalışmaları (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5056 - Batıda Kur’ân Çalışmaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Batıda Kur’ân Çalışmaları TİB5056 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Vedat YETKİN
Ders Veren
Amaç

Kur'an Tarihine dair Batıda yapılan çalışmalardan haberdar olup onların kritiğini yapmak

Ders İçeriği

Oryantalistlerin Kur’ân’a dair ortaya koydukları akademik ve bilimsel çalışmaların incelenmesi

Ders Kaynakları 1- Kur’an’ın Metin Yapısı Mushaf Tarihi ve İmlası, (Mehmet Emin Maşalı) 2- Kur'an-ı Kerim'in İndirildiği Yedi Harf ve Kıraatlar, (Abdurrahman Çetin) 3- Kur'an Tarihi, (Muhsin Demirci) 4- Vahiy Gerçeği, (Muhsin Demirci) 5- Günümüze Ulaşan Mesahif-i Kadime, (Tayyar Altıkulaç) 6- Kitabu'l-Mesahif, (İbn Ebi Davud) 7- Kur'an Tarihi, (Muhammed Mustafa el-A'zami)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kur’ân kavramının kavramsal çerçevesinin ortaya konması Ders
2 Kur'ân’ın temel hedeflerinin değerlendirilmesi Ders
3 Kur'ân’ın temel konularının müzakeresi Ders
4 Oryantalistler ve tarihsel gelişiminin anlaşılması Ders
5 Oryantalistlerin İslam dini ile ilgili hassasiyet gösterdikleri hususların bilinmesi Ders
6 Oryantalistlerin Kur’ân’a dair ortaya koydukları akademik ve bilimsel çalışmaların incelenmesi Ders
6 Oryantalistlerin Kur’ân’a dair ortaya koydukları akademik ve bilimsel çalışmaların incelenmesi Ders
6 Oryantalistlerin Kur’ân’a dair ortaya koydukları akademik ve bilimsel çalışmaların incelenmesi Ders
9 Oryantalistlerin Kur’ân’ın kaynağına yönelik eleştirilerinin müzakeresi Ders
10 Oryantalistlerin Kur’ân’ın sıhhatine dair eleştirilerini tartışma Ders
11 Oryantalistlerin Kur’ân’ın kaynağı ve sıhhatine dair eleştirilerine verilebilecek cevapların değerlendirilmesi Ders
12 Oryantalistlerin Kur’ân’ın kıraatlarına yönelik eleştirileri ve bu eleştirilere verilen cevaplara dair akademik çalışmaların bilinmesi Ders
13 Oryantalistlerin Kur’ân’ın kaynağı ve sıhhati ile ilgili eleştirilerine verilen cevaplara dair Türkiye’de ve yurtdışında yapılmış akademik ve bilimsel çalışmaların tahlili Ders
14 Dönem boyunca konuya dair okunan kitap ve makalelerin mukayese ve muhakemesi ile işlenen konulara dair genel değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
oryantalistler ve tarihsel gelişiminin bilinmesi Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Oryantalistlerin İslam dini ile ilgili hassasiyet gösterdikleri hususların bilinmesi Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Oryantalistlerin Kur'an'ın kaynağına ve sıhhatine yönelik eleştirilerini bilir ve bunlara cevap verebilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
oryantalistler ve tarihsel gelişiminin bilinmesi - - - - - - - - - - - -
Oryantalistlerin İslam dini ile ilgili hassasiyet gösterdikleri hususların bilinmesi - - - - - - - - - - - -
Oryantalistlerin Kur'an'ın kaynağına ve sıhhatine yönelik eleştirilerini bilir ve bunlara cevap verebilir - - - - - - - - - - - -