EN
  • Anasayfa
  • TİB5078 Mukayeseli Şerh Metinleri (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5078 - Mukayeseli Şerh Metinleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mukayeseli Şerh Metinleri TİB5078 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi teorik
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Amaç

Temel hadis şerhlerini tanımak ve şerh kitaplarının özellikleri üzerinde durmak, şerh metotlarını bilip değerlendirebilmek ve şerh kitaplarının mukayesesini yapmak bu dersin muhtevasını oluşturmaktadır.

Ders İçeriği

Temel hadis şerhlerini tanımak ve şerh kitaplarının özellikleri üzerinde durmak, şerh metotlarını bilip değerlendirebilmek ve şerh kitaplarının mukayesesini yapmak bu dersin muhtevasını oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları Hadis şerh geleneği : doğuşu gelişimi ve dönüşümü / Zişan Türcan, Ankara : Türkiye Diyanet Vakfı, 2020.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 20
Ödev 2 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 6 6 36
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 4 20
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 12 1 12
Ödev 2 Ödev 2 12 1 12
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 ŞERHİN DOĞUŞU VE GELİŞİMİ Ders
2 ‘Şerh’e Çerçeve Oluşturması Bakımından ‘Tasnif’in Oluşum Süreci Ders
3 Belli Bir Kitap Üstüne Yapılan Şerh’in Ortaya Çıkışı Ders
4 Şerh Edilen Eserin Yapı ve Sistematiğinin Şerh Üzerindeki Rolü Ders
5 Fıkhî şerhler
6 Rivayetler Arası Tearuzda Başvurulan Yöntemler: Te’lif-Cem, Te’vîl, Nesh Ders
7 İSNAD VE RİCAL AĞIRLIKLI ŞERHLER Ders
8 TASAVVUFÎ ŞERHLER Ders
9 ZENGİN İÇERİKLİ ŞERHLER Ders
10 Hadis Şerhinin Hadis Sahasındaki Diğer Bilgi Alanları Arasındaki Yeri Ders
11 Tarihî Gelişim Biçim ve İçerik Bakımından Şerh ve Tefsir Faaliyetlerinin Karşılaştırılması
12 Hadis Metinlerinin İçerik Tahlili Ders
13 Hadis Metinlerini Sıhhat Yönüyle İnceleme Ders
14 hadis şerhlerinden örnekler Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hadis şerh metotlarını öğrenir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hadis tarihi boyunca yazılmış olan şerh kitaplarını tanır. Ders Dinleme ve anlamlandırma
hadisleri doğru anlamak için onlar üzerine yazılan şerhlere ihtiyaç duyacağını kavrar. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Hadis şerh metotlarını öğrenir. 4 5 4 3 4 2 2 2 2 3 2 1
Hadis tarihi boyunca yazılmış olan şerh kitaplarını tanır. 4 5 4 3 4 2 2 2 2 3 2 1
hadisleri doğru anlamak için onlar üzerine yazılan şerhlere ihtiyaç duyacağını kavrar. 4 5 4 3 4 2 2 2 2 3 2 1