EN
  • Anasayfa
  • TİB5079 Modern Hadis Literatürü (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5079 - Modern Hadis Literatürü
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Modern Hadis Literatürü TİB5079 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Amaç

Dersin temel hedefi hadis problemlerini tartışmak.

Ders İçeriği

Sünnetin İslam'daki Yeri, Hukuk ve Yasama Alanında Sünnet, Sünnetin bağlayıcılığı, Hadis ilminde metin tenkidi metotları, Hadisleri anlamada yerellik/tarihsellik ve evrensellik, Zayıf hadisle amel meselesi, Kur'ân'la yetinme söylemi, Oryantalistlerin Hadis ve Sünnete yaklaşımları, Hadis yorumlama metotları.

Ders Kaynakları Sünneti Anlamada Yöntem, Yusuf el-Kardavî
Hadisleri Anlama Sorunu, Salih Kesgin
Hadislerin Anlaşılmasında Yöntem Tartışmaları, Yavuz Köktaş
İslam Geleneğinde ve Modern Dönemde Hadis ve Sünnet, Kuramer
Sünnet ve Hadisin Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu, Mehmet Görmez
Hadis Müdafaası, İbn Kuteybe
Erken Dönem İslam Hukukçularının Sünnet Anlayışı, İshak Emin Aktepe
Hadiste metin tenkidi metodları. / Misfir b. Gurmullah ed-Dümeyni
Oryantalist hadis anlayışı ve eleştirisi. / Ahmet Yücel
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 20
Ödev 2 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 6 5 30
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 5 25
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 12 1 12
Ödev 1 Ödev 1 12 1 12
Ödev 2 Ödev 2 12 1 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 193
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sünnetin İslam'daki Yeri Ders
2 Hukuk ve Yasama Alanında Sünnet Ders
3 Sünnetin Bağlayıcılığı Ders
4 Hadis ilminde metin tenkidi metotları Ders
5 Hadisleri anlamada yerellik/tarihsellik ve evrensellik Ders
6 Zayıf hadisle amel meselesi Ders
7 Kur'ân'la yetinme söylemi Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Oryantalistlerin Hadis ve Sünnete yaklaşımları Ders
10 hadislerin varid olduğu sebepler, şartlar ve maksatlar Ders
11 hadis lafızlarının delaleti meselesi Ders
12 hadis-kelam ilişkisi Ders
13 Hadis tasavvuf ilişkisi Ders
14 Hadis yorumlama metotları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yeni metotların olumlu ve olumsuz yönlerinin farkına varır.
Eski ve yeni metotları karşılaştırarak kıyaslama yapabilir.
Modern hadis yorumlama metotlarını bilir.
Güncel hadis yorumlarını öğrenir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Yeni metotların olumlu ve olumsuz yönlerinin farkına varır. 4 5 3 3 4 2 1 2 3 2 1 2
Eski ve yeni metotları karşılaştırarak kıyaslama yapabilir. 4 5 3 3 4 2 1 2 3 2 1 2
Modern hadis yorumlama metotlarını bilir. 4 5 3 3 4 2 1 2 3 2 1 2
Güncel hadis yorumlarını öğrenir. 4 5 3 3 4 2 1 2 3 2 1 2