EN
  • Anasayfa
  • TİB5900 Seminer (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5900 - Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seminer TİB5900 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Osman KABAKÇILI
Ders Veren Prof. Dr. Osman KABAKÇILI
Amaç

Öğrenciye bir tez yazımında uyması gereken kulalların kavratılması, alanla ilgili kaynakların tanıtılması, tez yazımında dip not vb yazım kuallarını öğrenip uygulması, bir konunun araştırılma yöntemini kavraması

Ders İçeriği

Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tanıtılması. Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve gösterim yapılması. Bilimsel toplantılar sonucunda yazılan raporların incelenmesi. Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması. İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.

Ders Kaynakları Tez Yazım Klavuzu
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
100
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 20 1 20
Ödev 1 Ödev 1 20 1 20
Ödev 2 Ödev 2 20 2 40
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin işlenişi ve kapsamı Seminer
2 Araştırma örneklerinin incelenmesi Seminer
3 Konu seçimi Seminer
4 Yazılı metin çalışmalarına başlanması Seminer
5 Çalışmanın içindekilerinin oluşturulması Seminer
6 Çalışmanın yazılı metin haline getirilmesi Seminer
7 Alanla ilgili kaynakların taranması Seminer
8 Ara Sınav Seminer
9 Yazılı metnin geliştirilmesi Seminer
10 Yazılan metinlerin değerlendirilmesi Seminer
11 Yazılı metinlerin sonuçlandırılması Seminer
12 Çalışmanın sunulması Seminer
12 Çalışmanın sunulması Seminer
14 Çalışmanın sunulması, teslim edilmesi ve değerlendirilmesi Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilim dalına ilişkin genel termilojiyi tanır Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Tez yazım kurallarını bilir Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bilimsel toplantılara yönelik özet yazar. Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bilimsel çalışmlara rapor yazar Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma yöntemlerini bilir Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Bilim dalına ilişkin genel termilojiyi tanır 3 4 5 5 3 1 5 4 3 4 4 4
Tez yazım kurallarını bilir 4 3 5 5 3 1 5 4 3 4 4 4
Bilimsel toplantılara yönelik özet yazar. 3 4 5 5 3 1 5 4 3 4 4 4
Bilimsel çalışmlara rapor yazar 4 3 5 5 3 1 5 4 3 4 4 4
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma yöntemlerini bilir 3 4 5 5 3 1 5 4 3 4 4 4