EN
  • Anasayfa
  • TİB7000 Uzmanlık Alan (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB7000 - Uzmanlık Alan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uzmanlık Alan TİB7000 6 + 0 10,0 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Ders
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Muharrem TURAN
Ders Veren Doç. Dr. Hüseyin MARAZ Dr. Öğr. Üyesi İrfan KAYA Prof. Dr. Osman KABAKÇILI Doç. Dr. Adnan ARSLAN Doç. Dr. Ahmet AYDIN Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN Dr. Öğr. Üyesi Lokman BEDİR Dr. Öğr. Üyesi Bayram DEMİR Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER Doç. Dr. Avnullah Enes ATEŞ Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN
Amaç

Öğrencinin belirli bir ilimsel konuda bilgi ve deneyimini artırmasını, özgün bir tez çalışmasını planlamasını, tez çalışmasını zamanında ve kurallara uygun bir şekilde tamamlayıp yazmasını sağlamak.

Ders İçeriği

Danışman yönetimindeki tez seviyesinde olan yüksek lisans öğrencisinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi ve mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi.

Ders Kaynakları makale, kitap
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 50 1 50
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Uygulama 1 Uygulama 1 100 1 100
Uygulama 2 Uygulama 2 100 1 100
Toplam İş Yükü (Saat) 264
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 10,35
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
3 Tez konusunun araştırılması Ders
3 Tez konusunun araştırılması Ders
3 Tez konusunun araştırılması Ders
5 Kaynak araştırma ve literatür taraması Ders
5 Kaynak araştırma ve literatür taraması Ders
5 Kaynak araştırma ve literatür taraması Ders
7 Tez önerisi sunumu Ders
9 İçindekiler kısmının hazırlanması Ders
9 İçindekiler kısmının hazırlanması Ders
13 Araştırmanın tasarlanması Ders
13 Araştırmanın tasarlanması Ders
13 Araştırmanın tasarlanması Ders
13 Araştırmanın tasarlanması Ders
14 Genel değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş bilgileri ve özgün araştırmaları uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Alanıyla ilgili sorunları etik kurallara uygun biçimde araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Alanıyla ilgili kavramları açıklar ve uygular. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla sorgular ve bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir ve uygular. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Araştırma bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunar, uzman kişiler ile konuları tartışır ve özgün görüşler ortaya koyup savunur. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş bilgileri ve özgün araştırmaları uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Alanıyla ilgili sorunları etik kurallara uygun biçimde araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 3
Alanıyla ilgili kavramları açıklar ve uygular. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla sorgular ve bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir ve uygular. 4 4 3 4 4 3 4 3 3 3 3 3
Araştırma bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunar, uzman kişiler ile konuları tartışır ve özgün görüşler ortaya koyup savunur. 4 3 4 3 4 4 3 3 3 3 3 3