EN
  • Anasayfa
  • TİB5085 Kur’an Kelime Bilgisi -I- (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5085 - Kur’an Kelime Bilgisi -I-
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kur’an Kelime Bilgisi -I- TİB5085 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Yusuf ALEMDAR
Ders Veren Prof. Dr. Yusuf ALEMDAR
Amaç

Kur’an’ın ilk yarısından biraz fazlası kadarının ciddi bir şekilde okunmasını sağlamak, Manası bilinmeyen kelimelerin sayısını azaltmaya çalışmak, Kur’an metnine ve muhtevasına hâkim kılınmasına yardımcı olmak. Kur’an’ın içeriği hakkında genel bilgi edindirmek, Kur’an metninin pratik olarak anlaşılmasını temin etmek.

Ders İçeriği

Kur’an metninin kelime kelime incelenmesi, Kur’an metni okunup bilinmeyen kelimeler üzerinde durulması, Kolay ve bilinen kısımların ise öğrenciye ödev olarak verilmesi, Kur’an’ın ilk yarısından biraz fazlası kadarından sorumlu tutulması ve imtihan edilmesi; Böylece öğrencinin kelime (lafız/sözcük) bilgisini ne kadar geliştirdiğinin yoklanması

Ders Kaynakları Râğıb el-Isbahânî, el-Mufredât fî Ğarîbi’l-Kur’ân (çev. Yusuf Türker),
Abdülcelîl İsa, el-Mushafü’l-Müyesser,
Tefsîru’l-Celâleyn,
Muhammed Fuad Abdülbâkî, el-Müfehres li-Elfâzi’l-Kur’âni’l-Kerîm,
Mehmet Okuyan, Vücûh ve Nezâir Açısından Kur’an Kelimelerinin Anlamları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 18 1 18
Ödev 1 Ödev 1 16 1 16
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 180
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 1-25. Sayfalarının bilinmeyen kelimeler açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
2 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 26-50. Sayfalarının bilinmeyen kelimeler açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
3 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 51-75. Sayfalarının bilinmeyen kelimeler açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
4 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 76-100. Sayfalarının bilinmeyen kelimeler açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
5 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 101-125. Sayfalarının bilinmeyen kelimeler açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
6 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 126-150. Sayfalarının bilinmeyen kelimeler açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
7 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 151-175. Sayfalarının bilinmeyen kelimeler açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Tartışmalı Ders
9 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 176-200. Sayfalarının bilinmeyen kelimeler açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
10 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 201-225 Sayfalarının bilinmeyen kelimeler açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
11 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 226-250 Sayfalarının bilinmeyen kelimeler açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
12 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 251-275 Sayfalarının bilinmeyen kelimeler açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
13 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 276-300 Sayfalarının bilinmeyen kelimeler açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
14 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 301-325 Sayfalarının bilinmeyen kelimeler açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kur’an’ın ilk yarısından biraz fazlası kadarını dikkatli biçimde okur ve anlamaya çalışır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Anlamını bilmediği kelimelerin sayısını asgariye indirir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kur’an metnine ve muhtevasına hâkim olunması sağlanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kur’an’ın içeriği hakkında genel ve geniş bilgi edinir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Onda aranılan şeyi kolaylıkla bulabilme ve Kur’an metnini rahat bir şekilde anlayabilme melekesi gelişir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Kur’an’ın ilk yarısından biraz fazlası kadarını dikkatli biçimde okur ve anlamaya çalışır 3 4 3 2 2 4 3 4 4 5 5 2
Anlamını bilmediği kelimelerin sayısını asgariye indirir 3 4 3 2 2 4 3 4 4 5 5 2
Kur’an metnine ve muhtevasına hâkim olunması sağlanır 3 4 3 2 2 4 3 4 4 5 5 2
Kur’an’ın içeriği hakkında genel ve geniş bilgi edinir 3 4 3 2 2 4 3 4 4 5 5 2
Onda aranılan şeyi kolaylıkla bulabilme ve Kur’an metnini rahat bir şekilde anlayabilme melekesi gelişir. 3 4 3 2 2 4 3 4 4 5 5 2