EN
  • Anasayfa
  • TİB5088 Kur’an Metin Çözümleme -II- (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5088 - Kur’an Metin Çözümleme -II-
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kur’an Metin Çözümleme -II- TİB5088 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Yusuf ALEMDAR
Ders Veren Prof. Dr. Yusuf ALEMDAR
Amaç

Kur’an’ın ikinci yarısından biraz daha az kısmının ciddi bir şekilde okunmasını sağlamak, Manası bilinmeyen kelimelerin ve kavramların sayısını azaltmaya çalışmak, Kur’an metnine ve muhtevasına hâkim kılınmasına yardımcı olmak. Kur’an’ın içeriği hakkında genel bilgi edindirmek, Kur’an metninin pratik olarak anlaşılmasını temin etmek.

Ders İçeriği

Kur’an metninin cümle yapısı (lafzî/literal okuma) bakımından incelenmesi, Kur’an metni okunup bilinmeyen kelimeler ve kavramlar üzerinde durulması, Kolay ve bilinen kısımların ise öğrenciye ödev olarak verilmesi, Kur’an’ın ikinci yarısından biraz daha az kısmından sorumlu tutulması ve imtihan edilmesi; Böylece öğrencinin sözcük ve terim bilgisini ne kadar geliştirdiğinin yoklanması.

Ders Kaynakları Abdülcelîl İsa, el-Mushafü’l-Müyesser,
Râğıb el-Isbahânî, el-Mufredâtu fî Elfâzı’l-Kur’âni’l-Kerîm (çev. Yusuf Türker),
Tefsîru’l-Celâleyn,
Muhammed Fuad Abdülbâkî, el-Müfehres li-Elfâzi’l-Kur’âni’l-Kerîm,
Mehmet Okuyan, Vücûh ve Nezâir Açısından Kur’an Kelimelerinin Anlamları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 18 1 18
Ödev 1 Ödev 1 16 1 16
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 180
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 326-347. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
2 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 348-369. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
3 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 370-391. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
4 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 392-413. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
5 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 414-435. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
6 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 436-457. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
7 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 458-479. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Tartışmalı Ders
9 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 480-500. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
10 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 501-521. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
11 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 522-542. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
12 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 543-563. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
13 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 564-584. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
14 Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 585-606. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kur’an’ın ikinci yarısından biraz daha az kısmını dikkatli biçimde okur ve anlamaya çalışır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Anlamını bilmediği kelimelerin ve kavramların sayısını asgariye indirir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kur’an metnine ve muhtevasına hâkim olunması sağlanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kur’an’ın içeriği hakkında genel ve geniş bilgi edinir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Onda aranılan şeyi kolaylıkla bulabilme ve Kur’an metnini rahat bir şekilde anlayabilme melekesi gelişir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Kur’an’ın ikinci yarısından biraz daha az kısmını dikkatli biçimde okur ve anlamaya çalışır 3 4 3 2 2 4 3 4 4 5 5 2
Anlamını bilmediği kelimelerin ve kavramların sayısını asgariye indirir 3 4 3 2 2 4 3 4 4 5 5 2
Kur’an metnine ve muhtevasına hâkim olunması sağlanır 3 4 3 2 2 4 3 4 4 5 5 2
Kur’an’ın içeriği hakkında genel ve geniş bilgi edinir 3 4 3 2 2 4 3 4 4 5 5 2
Onda aranılan şeyi kolaylıkla bulabilme ve Kur’an metnini rahat bir şekilde anlayabilme melekesi gelişir. 3 4 3 2 2 4 3 4 4 5 5 2