EN
  • Anasayfa
  • TİB5084 Kıraatlerin Tefsire Etkisi II (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5084 - Kıraatlerin Tefsire Etkisi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kıraatlerin Tefsire Etkisi II TİB5084 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Lokman BEDİR
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Lokman BEDİR
Amaç

Kur’an kıraatlerinin tefsiri ve Kur’an’ı yorumlamaya etkisini kavratmak, fıkhi sonuç doğurup doğurmama açısından alanlarını belirlemek ve bu alanda teorik bilginin pratikteki yansımalarına örnek olacak âyetlerin tespiti, güncel meselelerde kıraat farklılıklarının etkisi anlamında beceri kazandırmak.

Ders İçeriği

Maide suresi 6. âyetle (abdest ayeti) ilgili olarak kıraat farklılıkları sebebiyle oluşan yorum farklılıkları Bakara suresi 122-231 arasındaki âyetlerlerin tefsirleri ile ilgili olarak kıraat farklılıkları sebebiyle oluşan yorum farklılıkları

Ders Kaynakları Kur’ân-ı Kerîm, el,Keşf an Vücûhi’l-Kıraati’l-Seb’ ve İlelihâ ve Hicecihâ, Zübdetü’l-İrfân, Umdetü’l-Hullân, İthâfu Fudalâil-Beşer fi’l-Kırââti’l-Erbaati’l-Aşer, Mukaddimetü İbni’l-Cezerî, en-Neşr fi’l-Kırââti’l-Aşr, Kıraat İlminin Kur’an Tefsirindeki Yeri, Kıraatların Tefsire Etkisi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Final Final 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 1 Fatiha suresi ve kıraat farklılıklarının tefseri etkisi Tartışmalı Ders
2 Bakara suresi 122-129 âyetlerde kıraat farklılıklarının tefseri etkisi Tartışmalı Ders
3 Bakara suresi 130-141 âyetlerde kıraat farklılıklarının tefseri etkisi Tartışmalı Ders
4 Bakara suresi 142-147 âyetlerde kıraat farklılıklarının tefseri etkisi Tartışmalı Ders
5 Bakara suresi 148-163 âyetlerde kıraat farklılıklarının tefseri etkisi Tartışmalı Ders
6 Bakara suresi 164-176 âyetlerde kıraat farklılıklarının tefseri etkisi Tartışmalı Ders
7 Bakara suresi 177-182 âyetlerde kıraat farklılıklarının tefseri etkisi Tartışmalı Ders
8 Bakara suresi 183-188 âyetlerde kıraat farklılıklarının tefseri etkisi Tartışmalı Ders
9 Bakara suresi 189-196 âyetlerde kıraat farklılıklarının tefseri etkisi Tartışmalı Ders
10 Bakara suresi 197-210 âyetlerde kıraat farklılıklarının tefseri etkisi Tartışmalı Ders
11 Bakara suresi 211-216 âyetlerde kıraat farklılıklarının tefseri etkisi Tartışmalı Ders
12 Bakara suresi 217-221 âyetlerde kıraat farklılıklarının tefseri etkisi Tartışmalı Ders
13 Bakara suresi 222-228 âyetlerde kıraat farklılıklarının tefseri etkisi Tartışmalı Ders
14 Bakara suresi 229-231 âyetlerde kıraat farklılıklarının tefseri etkisi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
“Kur’an kıraatleri”nin sadece bir tilavet farklılığından ibaret olmadığını ve pratikte karşılığı olduğunu beller, fıkhi sonuçlar oluşturan kıraat farklılıkları olduğu gibi herhangi bir fıkhi sonuç doğurmayan ve sadece vecih farklılığının olduğu yerlerin de olduğunu öğrenir. Bunun yanı sıra onları tatbik etme becerisi/alışkanlığı kazanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
“Kur’an kıraatleri”nin sadece bir tilavet farklılığından ibaret olmadığını ve pratikte karşılığı olduğunu beller, fıkhi sonuçlar oluşturan kıraat farklılıkları olduğu gibi herhangi bir fıkhi sonuç doğurmayan ve sadece vecih farklılığının olduğu yerlerin de olduğunu öğrenir. Bunun yanı sıra onları tatbik etme becerisi/alışkanlığı kazanır. 4 5 5 2 5 3 4 3 5 3 4 2