EN
  • Anasayfa
  • FDB5001 Yaygın Din Eğitimi ve Problemleri (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5001 - Yaygın Din Eğitimi ve Problemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yaygın Din Eğitimi ve Problemleri FDB5001 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Amaç

Bu dersin amacı, geçmişte ve günümüzde yaygın din eğitimi kurumları ve fonksiyonları hakkında bilgi vermek, problemlerini tartışmaktır.

Ders İçeriği

Bu ders; Yaygın din eğitiminin ne olduğunu, amacını, alanını, tarihi gelişimini, imkanlarını, alanda kullanılan yöntem ve teknikleri ve problemlerine çözüm yollarını içerir.

Ders Kaynakları Mustafa Köylü,Yetişkin Din Eğitiminin Teorik Temelleri, Samsun 2000.
Hüseyin Yılmaz, Camilerin Eğitim Fonksiyonu, Dem Yayınları,İstanbul.
Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegem A Yayıncılık, Ankara
Yaygın Din Eğitiminin Sorunları Sempozyumu (28-29 Mayıs 2002), Kayseri 2003
Mehmet Bulut, Diyanet İşleri Başkanlığının Yaygın Din Eğitimindeki Yeri, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
40
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
60
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 28 1 28
Final Final 28 1 28
Toplam İş Yükü (Saat) 196
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,69
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yaygın eğitim ve yaygın din eğitimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Yaygın din eğitiminin amacı, önemi ve görevleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Yaygın din eğitiminin alanı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Yaygın din eğitiminin hedef kitlesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Yaygın din eğitiminin tarihsel gelişimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Yaygın din eğitiminin metot ve ilkeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Yaygın din eğitimi literatürü Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 ARASINAV Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Yaygın din eğitimine farklı yaklaşımlar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Cami merkezli din eğitimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Anaokullarında din eğitimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Kur’an Kursları bağlamında din eğitimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Yaygın din eğitiminin problemleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Yaygın din eğitimi alanındaki yeni gelişmeler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yaygın din eğitimini tanımlar, amacı ve önemi hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Yaygın din eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Yaygın din eğitiminin problemleri hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Yaygın din eğitiminin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Yaygın din eğitiminin dayandığı sosyal ve psikolojik temelleri açıklar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Yaygın din eğitimini tanımlar, amacı ve önemi hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - 5 - - - - -
Yaygın din eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri öğrenir. 5 5 5 5 5 5 - - - - - -
Yaygın din eğitiminin problemleri hakkında bilgi sahibi olur. 5 - - - 5 - - - - - - -
Yaygın din eğitiminin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. 5 - - - - - - - - - - -
Yaygın din eğitiminin dayandığı sosyal ve psikolojik temelleri açıklar. - - - - - - - - - - - -