EN
  • Anasayfa
  • FDB5010 Dinler Tarihine Giriş (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5010 - Dinler Tarihine Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dinler Tarihine Giriş FDB5010 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Ders Veren Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Amaç

Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını hazırlayan ortam, onu dinle ilgilenin diğer bilim dallarından ayıran farkları ve dünyadaki büyük dini gelenekler hakkında öğrenciyi bilgilendirmek.

Ders İçeriği

On dokuzuncu yüzyıl öncesi din araştırmaları; dinler tarihinin müstakil bir araştırma alanı olarak ortaya çıkışı; Dinler tarihi araştırmalarında yaşanan teorik gelişmeler ve bunlar üzerinde, bilim algısında yaşanana değişikliklerin etkisi ve bugünkü dünya dinleri

Ders Kaynakları Mircea Eliade’nin kitapları: 1. Dinler Tarihine Giriş, Alfa Yay. 2020. 2. Dinin Anlamı ve Sosyal Fonksiyonu.
William Paden, Kutsalın Yorumu, Abdurrahman Kurt, Sentez Yayınları, İstanbul 2008.
Mircae Eliade Kutsal ve Din Dışı, Alfa Yayıncılık
Claude Levi-Strauss, Mit ve Anlam, İthaki Yay.
Mircae Eliade Mitlerin Özellikleri, Alfa Yayınları
Mitlerin Kısa Tarihi - ALFA YAYINLARI - Karen Armstrong
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
50
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 2 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 90
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dinin Ana objesi Ders Tartışmalı Ders
2 Din Kavramı Ders Tartışmalı Ders
3 Dinin Anlamı ve Sosyal Fonksiyonu Ders Tartışmalı Ders
4 Kutsal Tabiat ve kültsel nesneler Ders Tartışmalı Ders
5 Dinlerde çeşitli simge, rumuz ve semboller, Ders Tartışmalı Ders
6 Kutsalın Morfolojisi Ders Tartışmalı Ders
7 Kutsalın sayılar yazılar ve sözler Ders Tartışmalı Ders
8 Kutsal zaman ve Kutsal mekanlar Ders Tartışmalı Ders
9 Mitlerin Morfolojisi ve işlevleri Ders Tartışmalı Ders
10 Dinlerin Tasavvur merkezleri Ders Tartışmalı Ders
11 Dinlerin sınıflandırılması Ders Tartışmalı Ders
12 Din Büyü İlişkisi Ders Tartışmalı Ders
13 Dinlerde hidayet ve kurtuluş Ders Tartışmalı Ders
14 Dinler Tarihinin din bilimleri arasındaki yeri ve önemi Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarih alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanma. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
İnsanlık tarihinde yer almış inançların mahiyetleri ve birbirleriyle ilişkilerini ele alır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tarih alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma. 5 - - - - - - - - - - -
Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanma. 5 - - - - - - - - - - -
Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma. 5 - - - - - - - - - - -
İnsanlık tarihinde yer almış inançların mahiyetleri ve birbirleriyle ilişkilerini ele alır. 5 - - - - - - - - - - -