EN
  • Anasayfa
  • FDB5014 Din-Felsefe İlişkisi (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5014 - Din-Felsefe İlişkisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Din-Felsefe İlişkisi FDB5014 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Kemal GÖZ
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere felsefe ve din arasında, bilgi ve iman arasında ne tür ilişkilerin olabileceği konusunda bir nosyon ve tartışma becerisi kazandırmak.

Ders İçeriği

1 Felsefenin doğuşu 2 Dinin tanımı ve farklı dinlerin varlığı 3 İnsandaki din duygusunun kaynağı 4 Felsefi bilginin nitelikleri 5 Din ve dini bilgi 6 Bilgide hakikat problemi 7 İnanma, bilme ve sanma 8 Bilgi-inanç ilişkisi 9 İnanmadan imana geçişin şartları 10 İmana ulaşmada bilginin rolü ve değeri 11 İmanın mahiyeti 12 İmanın dereceleri 13 İmanda dönüşüm problemi 14 Dinin ve aklın öğrettiği Tanrı

Ders Kaynakları Hanefi Özcan, Epistemolojik Açıdan İman, Mar. Ü. İ. Fak. Vak. Yay. İst. 2000.
Prichard, Knowledge and Belief, Oxford üniv. Press, England 1998.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Felsefenin doğuşu Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
2 Dinin tanımı ve farklı dinlerin varlığı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
3 İnsandaki din duygusunun kaynağı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
4 Felsefi bilginin nitelikleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
5 Din ve dini bilgi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
6 Bilgide hakikat problemi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
7 İnanma, bilme ve sanma Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
8 Bilgi-inanç ilişkisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
9 İnanmadan imana geçişin şartları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
10 İmana ulaşmada bilginin rolü ve değeri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
11 İmanın mahiyeti Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
12 İmanın dereceleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
13 İmanda dönüşüm problemi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
14 Dinin ve aklın öğrettiği Tanrı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Felsefenin ve dinin tanımını bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
İnanmanın tanımı ve bilgi açısından önemini kavrar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
İnanma ve imanın benzerlik ve farklarını bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Felsefenin ve dinin tanımını bilir. - - - - - - - - - - - -
İnanmanın tanımı ve bilgi açısından önemini kavrar. - - - - - - - - - - - -
İnanma ve imanın benzerlik ve farklarını bilir. - - - - - - - - - - - -