Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karşılaştırmalı Dinler Tarihi | FDB5029 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa BAŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Mustafa BAŞ |
Amaç |
Dinleri, benzer ve farklı yönleriyle karşılaştırmalı olarak metodu ve amacı gereği objektif olarak öğretilmesi hedeflenmektedir. Dinî fenomenler, doğruluk yanlışlık bakımından değerlendirmeden oldukları gibi öğretilerek dinlerin mahiyetleri ve özellikleri karşılaştırmalı olarak ele alınır. |
Ders İçeriği |
İslam’la tarihsel bağı bulunan Yahudilik ve Hristiyanlık; bu dinler dışında da dünya üzerinde çok miktarda mensubu bulunan Hint dinlerinden Hinduizm, Budizm ve Sihizm gibi dinlerle Zerdüştlük, kabile dinleri ve eski Türk inançları gibi konular yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
Feyza Betül AYDIN , Fuat AYDIN
Georges Dumezil'den Dinler Tarihi Dersleri
İstanbul, 2012, Eskiyeni Yayınları.
Şinasi GÜNDÜZ Yaşayan Dünya Dinleri Ankara, 2007, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları. Abdurrahman KÜÇÜK , Mehmet Alparslan KÜÇÜK , Günay TÜMER Dinler Tarihi Ali ŞERİATİ Dinler Tarihi II Ankara, 2010, Fecr Yayınevi. Mehmet AYDIN Dinler Tarihine Giriş İstanbul, 2010, Litera Türk Kürşat DEMİRCİ Dinler Tarihinin Meseleleri İstanbul, 1997, İnsan Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
50
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
50
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 4 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Dinler Tarihinin Tanımı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Karşılaştırmalı Dinler Tarihinin Yeri Ve Önemi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Dinlerde Tanrı İnancı | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Dinlerde Peygamber İnancı | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Dinlerde Ahiret İnancı | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Dinlerde Melek İnancı | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Dinlerde Cennet ve Cehennem | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Dinlerde Kurban | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Dinlerde İbadet ve Mabed | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Dinlerde Yaratılış Anlayışı | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Dinlerde Kurtuluş Anlayışı | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Dinlerde Kıble | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Dinlerde Kutsal Yer Ve Zaman Anlayışı | Ders Tartışmalı Ders |
15 | Din Mensupları Arasında Diyalog ve Hoşgörü | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dinin tanımı ile ilgili görüşleri karşılaştırır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Din ile mitoloji arasındaki farkı ayırt eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Diğer dinler hakkında bilgi sahibi olmanın İslam’ı anlamadaki rolünü fark eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Yahudilik ve Hristiyanlık gibi yaşayan ve yaşamayan diğer dinleri İslam açısından değerlendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
İnanç noktasından dinler arasında karşılaştırma yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dinin tanımı ile ilgili görüşleri karşılaştırır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Din ile mitoloji arasındaki farkı ayırt eder. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diğer dinler hakkında bilgi sahibi olmanın İslam’ı anlamadaki rolünü fark eder. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yahudilik ve Hristiyanlık gibi yaşayan ve yaşamayan diğer dinleri İslam açısından değerlendirir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnanç noktasından dinler arasında karşılaştırma yapabilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |