EN
  • Anasayfa
  • FDB5029 Karşılaştırmalı Dinler Tarihi (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5029 - Karşılaştırmalı Dinler Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Karşılaştırmalı Dinler Tarihi FDB5029 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Ders Veren Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Amaç

Dinleri, benzer ve farklı yönleriyle karşılaştırmalı olarak metodu ve amacı gereği objektif olarak öğretilmesi hedeflenmektedir. Dinî fenomenler, doğruluk yanlışlık bakımından değerlendirmeden oldukları gibi öğretilerek dinlerin mahiyetleri ve özellikleri karşılaştırmalı olarak ele alınır.

Ders İçeriği

İslam’la tarihsel bağı bulunan Yahudilik ve Hristiyanlık; bu dinler dışında da dünya üzerinde çok miktarda mensubu bulunan Hint dinlerinden Hinduizm, Budizm ve Sihizm gibi dinlerle Zerdüştlük, kabile dinleri ve eski Türk inançları gibi konular yer almaktadır.

Ders Kaynakları Feyza Betül AYDIN , Fuat AYDIN Georges Dumezil'den Dinler Tarihi Dersleri İstanbul, 2012, Eskiyeni Yayınları.
Şinasi GÜNDÜZ Yaşayan Dünya Dinleri Ankara, 2007, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
Abdurrahman KÜÇÜK , Mehmet Alparslan KÜÇÜK , Günay TÜMER Dinler Tarihi
Ali ŞERİATİ Dinler Tarihi II Ankara, 2010, Fecr Yayınevi.
Mehmet AYDIN Dinler Tarihine Giriş İstanbul, 2010, Litera Türk
Kürşat DEMİRCİ Dinler Tarihinin Meseleleri İstanbul, 1997, İnsan Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
50
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 2 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 98
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,84
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Karşılaştırmalı Dinler Tarihinin Tanımı Ders Tartışmalı Ders
2 Karşılaştırmalı Dinler Tarihinin Yeri Ve Önemi Ders Tartışmalı Ders
3 Dinlerde Tanrı İnancı Ders Tartışmalı Ders
4 Dinlerde Peygamber İnancı Ders Tartışmalı Ders
5 Dinlerde Ahiret İnancı Ders Tartışmalı Ders
7 Dinlerde Melek İnancı Ders Tartışmalı Ders
8 Dinlerde Cennet ve Cehennem Ders Tartışmalı Ders
9 Dinlerde Kurban Ders Tartışmalı Ders
10 Dinlerde İbadet ve Mabed Ders Tartışmalı Ders
11 Dinlerde Yaratılış Anlayışı Ders Tartışmalı Ders
12 Dinlerde Kurtuluş Anlayışı Ders Tartışmalı Ders
13 Dinlerde Kıble Ders Tartışmalı Ders
14 Dinlerde Kutsal Yer Ve Zaman Anlayışı Ders Tartışmalı Ders
15 Din Mensupları Arasında Diyalog ve Hoşgörü Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dinin tanımı ile ilgili görüşleri karşılaştırır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Din ile mitoloji arasındaki farkı ayırt eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Diğer dinler hakkında bilgi sahibi olmanın İslam’ı anlamadaki rolünü fark eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Yahudilik ve Hristiyanlık gibi yaşayan ve yaşamayan diğer dinleri İslam açısından değerlendirir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
İnanç noktasından dinler arasında karşılaştırma yapabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Dinin tanımı ile ilgili görüşleri karşılaştırır. 5 - - - - - - - - - - -
Din ile mitoloji arasındaki farkı ayırt eder. 5 - - - - - - - - - - -
Diğer dinler hakkında bilgi sahibi olmanın İslam’ı anlamadaki rolünü fark eder. 5 - - - - - - - - - - -
Yahudilik ve Hristiyanlık gibi yaşayan ve yaşamayan diğer dinleri İslam açısından değerlendirir. 5 - - - - - - - - - - -
İnanç noktasından dinler arasında karşılaştırma yapabilir. 5 - - - - - - - - - - -