Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyolojik Düşünce Tarihi | FDB5038 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet HABERLİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Mehmet HABERLİ |
Amaç |
Sosyolojik düşüncenin gelişimini tarihsel perspektifte ele almak |
Ders İçeriği |
Sosyolojik yaklaşımların temsil eden önemli teorisyenlerin sosyolojiye katkılarını, dönemsel özelliklerini, kavramları, metodları incelemek |
Ders Kaynakları |
Sosyolojiye Giriş- Enver Özkalp
Durdu, Z. (2014) Sosyolojide Temel Kavramlar ve Kurucu Fikirler, Detay Yayıncılık Sosyolojiye Giriş (Ed. M.Tuna), Detay Yayıncılık Suğur, N. (2009). Sosyolojide Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Anthony Gıiddens, Sosyoloji, Kırmızı Yayınları, Eylül 2012 Suğur, N. (2015). Sosyolojiye Giriş, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Williams, R. (2005). Anahtar Sözcükler. İstanbul: İletişim. Slattery, M. (2012). Sosyolojide Temel Fikirler. Ankara: Sentez. Sosyoloji (Ciltli) KIRMIZI YAYINLARI Anthony Giddens Değişen Dünyada Sosyoloji EKİN KİTABEVİ YAYINLARI. Veysel Bozkurt. Sosyoloji & Başlangıç Okumaları SAY YAYINLARI Anthony Giddens Sosyoloji SİYASAL KİTABEVİ Kollektif Sosyoloji Nedir? ANI YAYINCILIK Joseph Fichter Sosyoloji Notları ve Konferansları İLETİŞİM YAYINLARI Cemil Meriç/Ümit Meriç Yazan Sosyoloji Notları ANI YAYINCILIK Nilgün Çelebi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 175 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,86 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyolojiye Giriş | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Sosyolojide Temel Yaklaşımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Sosyolojide Araştırma Yöntemleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
4 | Kültür | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
5 | Toplumsallaşma | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
6 | Aile | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
7 | Ekonomi | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
8 | Eğitim | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
9 | Din | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
10 | Siyasal Kurumlar | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
11 | Toplumsal Gruplar | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
12 | Toplumsal Tabakalaşma ve Değişme | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
13 | Suç ve Toplum | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
14 | Bilim Teknoloji ve Çevre | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyolojiyi tanımlayabilir ve sosyolojinin temel kavramlarını açıklayabilirler. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
Sosyolojide yer alan temel yaklaşımları açıklayabilirler. | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
Sosyoloji bilimin nasıl ortaya çıktığını özetleyebilirler. | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyolojiyi tanımlayabilir ve sosyolojinin temel kavramlarını açıklayabilirler. | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 |
Sosyolojide yer alan temel yaklaşımları açıklayabilirler. | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 |
Sosyoloji bilimin nasıl ortaya çıktığını özetleyebilirler. | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 |