EN
  • Anasayfa
  • FDB5052 Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5052 - Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri FDB5052 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrenciyi eğitimle ilgili kavram, öğretim ilke ve yöntemleri, öğrenmeyi etkileyen etkenler, öğretme yolları ve düşünme süreçleri ve öğrenme yaklaşımları hakkında bilgi ve beceri sahibi kılmaktır. Bununla birlikte anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma, örnek olay ve küme çalışması gibi yöntemlerin bilgi ve becerisiyle donatmak amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Eğitim öğretimle ilgili temel kavramlar, öğretim ilkeleri, öğretim yaklaşımları, öğretim yöntem ve teknikleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları Aydın, Mehmet Zeki, Din Öğretiminde Yöntem ve Teknikler, Ankara: Nobel yay.,2005
Aydın, Mehmet Zeki, Ailede Ahlak Eğitimi,İstanbul: Timaş Yayınları, 2006.
Ayhan, Halis, Din Eğitimi ve Öğretimi, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 1985
Bilgin, Beyza – Selçuk, Mualla, Din Öğretimi, Ankara: Akid Yayınları, 1991.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel Kavramlar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
2 Öğrenme ve öğretim ilkeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
3 Öğrenmeyi etkileyen etkenler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
4 Öğretme yolları ve düşünme süreçleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
5 Öğretme yaklaşımları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
6 Öğretme yönteminin önemi ve amacı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
7 Takrir (Anlatma) yöntemi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
8 Ara sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
9 Tartışma Yöntemi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
10 Küme Çalışması Yöntemi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
11 Örnek Olay İncelemesi Yöntemi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
12 Gösterip Yaptırma Yöntemi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
13 Soru cevap ve Buldurma Yöntemleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
14 Final Sınavı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenme ve öğretme kavramlarını bilir ve açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğretim ilkelerini bilir ve açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğretim yaklaşımlarını bilir ve açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğretim tekniklerini bilir ve açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğretim ilke, yöntem ve tekniklerinin önemini bilir ve uygular Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenme ve öğretme kavramlarını bilir ve açıklar - - - - - - - - - - - -
Öğretim ilkelerini bilir ve açıklar - - - - - - - - - - - -
Öğretim yaklaşımlarını bilir ve açıklar - - - - - - - - - - - -
Öğretim tekniklerini bilir ve açıklar - - - - - - - - - - - -
Öğretim ilke, yöntem ve tekniklerinin önemini bilir ve uygular - - - - - - - - - - - -