EN
  • Anasayfa
  • FDB5058 Teodise ve Kötülük (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5058 - Teodise ve Kötülük
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Teodise ve Kötülük FDB5058 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Kemal GÖZ
Ders Veren
Amaç

Kötülük problemi ve uzantıları hakkında öğrenciye bilgi vermektir.

Ders İçeriği

Kötülük Problemine İlişkin Çözümler: Genel Olarak Teodise Algıları

Ders Kaynakları 1. Metin Yasa, Tanrı ve Kötülük, Elis Yayınları, Ankara, 2003.
Metin Yasa, Hayyam’ın Rubaileri, Elis Yayınları, Ankara, 2009
Cafer S. Yaran, Kötülük ve Theodise, Vadi Yayınları, 1997.
Metin Yasa, Paradoksal Konuşmak, Elis Yayınları, Ankara, 2007
Din Felsefesi El Kitabı, Grafiker yayınları
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kötülük nedir? Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
2 Kötülük Türleri Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
3 Kötülük Problemi Nedir? Teorik Versiyon Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
4 Kötülük Problemi Nedir? Pratik Versiyon Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
5 Kötülük Problemine İlişkin Çözümler: Genel Olarak Teodise Algıları Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
6 Kötülük Problemine İlişkin Çözümler: Tanrı-Merkezli Yaklaşım Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
7 Kötülük Problemine İlişkin Çözümler: İnsan-Merkezli Yaklaşım Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
8 Kötülük Problemine İlişkin Çözümler: Evren-Merkezli Yaklaşım Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
9 Kötülük Problemine İlişkin Çözümler: Ontolojik Yaklaşım ve Kötülüğün Yokluğu Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
10 Ara Sınav Ders Sözlü
11 Kötülük Problemine İlişkin Çözümler: Epistemolojik Yaklaşım ve Kötülüğün Değeri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması
12 Kötülük Problemine İlişkin Çözümler: Estetik Analoji ve İyi ile Kötünün Birlikteliği Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması
13 Yeni Bir Teodise Denemesi: Aşk Teodisesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması
14 Genel Değerlendirme Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kötülük probleminin ne olduğunu bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kötülük problemine ilişkin çözüm yollarını bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Kötülük probleminin ne olduğunu bilir. - - - - - - - - - - - -
Kötülük problemine ilişkin çözüm yollarını bilir. - - - - - - - - - - - -