EN
  • Anasayfa
  • FDB5063 Dini Gruplar Sosyolojisi (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5063 - Dini Gruplar Sosyolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dini Gruplar Sosyolojisi FDB5063 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet HABERLİ
Ders Veren Doç. Dr. Mehmet HABERLİ
Amaç

Din Sosyolojisinin temel ilgi alanlarındandan birisi olan ve dinin sosyal bir yansıması olan dini grupların,yapısı,türleri, işleyişleri, diğer tabii gruplarla ilişkileri, geleneksel toplumsal ve çağdaş fonksiyonları ve bu çerçevede meydana gelen değişim ve dönüşümlerin aydınlatılması, bu dersin temel amaçları arasındadır.

Ders İçeriği

Dini grupların temel özellikleri, fonksiyonları, çeşitleri, ortaya çıkıp gelişmeleri ve değişmeleri, gelecekleri, İslam dünyası ve Türkiye'den konuyla ilgili örnekler

Ders Kaynakları Akyüz, N., & Çapçıoğlu, İ. (2012). Dini gruplar Sosyolojisi ve yeni Dini hareketler. Din Sosyolojisi El Kitabı, 507-538.
Akyüz, N., & Çapçıoğlu, İ. (2012). Dini gruplar Sosyolojisi ve yeni Dini hareketler. Din Sosyolojisi El Kitabı, 507-538.
İ., Yurttaş, S., & Aksakal, E. (2019). Sosyolojik Açıdan Din ve Dini Gruplar. Ankara.Akademisyen yayınevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 15 1 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 2 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Ödev 1 Ödev 1 30 1 30
Final Final 30 1 30
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 25 1 25
Toplam İş Yükü (Saat) 182
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
14 Grup ve Sosyal Grup Kavramı Tartışmalı Ders
14 Grup ve Sosyal Grup Kavramı Tartışmalı Ders
14 Grup ve Sosyal Grup Kavramı Tartışmalı Ders
14 Grup ve Sosyal Grup Kavramı Tartışmalı Ders
14 Grup ve Sosyal Grup Kavramı Tartışmalı Ders
14 Grup ve Sosyal Grup Kavramı Tartışmalı Ders
14 Grup ve Sosyal Grup Kavramı Tartışmalı Ders
14 Grup ve Sosyal Grup Kavramı Tartışmalı Ders
14 Grup ve Sosyal Grup Kavramı Tartışmalı Ders
14 Grup ve Sosyal Grup Kavramı Tartışmalı Ders
14 Grup ve Sosyal Grup Kavramı Tartışmalı Ders
14 Grup ve Sosyal Grup Kavramı Tartışmalı Ders
14 Grup ve Sosyal Grup Kavramı Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dini Grupların genel özellikleri ve fonksiyonlarını öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Dini grup ve cemaatlerin, tüm dünyada olduğu gibi, İslam dünyasında ve Türkiye'de de sosyal ve siyasal alanlarda oldukça etkili olduklarını fark eder Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Dini Grupların genel özellikleri ve fonksiyonlarını öğrenir 3 4 3 5 2 4 2 1 2 3 4 4
Dini grup ve cemaatlerin, tüm dünyada olduğu gibi, İslam dünyasında ve Türkiye'de de sosyal ve siyasal alanlarda oldukça etkili olduklarını fark eder 5 4 3 5 4 4 5 2 3 4 5 4