Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Düşüncesinin Kaynakları | FDB5067 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Kemal GÖZ |
Amaç |
İslâm düşüncesinin ortaya çıkmasına, oluşumuna, tarihî ve doktriner gelişimine tesir eden kaynaklar üzerinde durulacaktır. Özellikle yerli ve yabancı olmak üzere iki tür kaynak tanımlaması yapılacaktır. |
Ders İçeriği |
1 İslâmî Kaynaklar 2 Yabancı Kaynaklar 3 Müslüman Milletlerin Eski Kültürleri 4 Yabancı Eserlerin Tercümesi 5 Hermes Geleneği 6 Yunan-Hellenistik Düşüncesi 7 Ara Sınav 8 Sasânî Düşüncesi 9 Hint Düşüncesi 10 İskenderiye Mektebi 11 Urfa ve Nusaybin Mektepleri 12 Cündişapur Mektebi 13 Antakya ve Harran Mektebi 14 Final |
Ders Kaynakları |
İslam Felsefesi Tarihi ile ilgili kitaplar ve e-kitaplar
Bayram Ali Çetinkaya (ed.),İslam Felsefesi Tarihi, Ankara 2012. Mehmet Bayrakdar, İslam Felsefesine Giriş, Ankara 1986. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 25 |
Ödev 2 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | İslam Felsefi Düşüncesinin Kısa Oluşum Aşamaları | Tartışmalı Ders |
2 | İslam Felsefi Düşüncesinin Kısa Oluşum Aşamaları | Tartışmalı Ders |
4 | Aristo / Metafizik | Tartışmalı Ders |
4 | Aristo / Metafizik | Tartışmalı Ders |
6 | Nikhomakhos'a Etik ve Tehzibül Ahlak | Tartışmalı Ders |
6 | Nikhomakhos'a Etik ve Tehzibül Ahlak | Tartışmalı Ders |
8 | Platon / Devlet ve Farabi Medinetü'l-Fazıla | Tartışmalı Ders |
8 | Platon / Devlet ve Farabi Medinetü'l-Fazıla | Tartışmalı Ders |
10 | İbn Nedim Fihrist | Tartışmalı Ders |
10 | İbn Nedim Fihrist | Tartışmalı Ders |
12 | Tehafüt Geleneği | Tartışmalı Ders |
12 | Tehafüt Geleneği | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme. | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İslâm düşüncesinin doğuşunu açıklayabilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İslâm düşüncesinin tanımını yapar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İslâm düşüncesinin kaynaklarını tanır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İslâm düşüncesinin gelişimini açıklar | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İslâm düşüncesinin doğuşunu açıklayabilir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslâm düşüncesinin tanımını yapar. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslâm düşüncesinin kaynaklarını tanır. | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
İslâm düşüncesinin gelişimini açıklar | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |