EN
  • Anasayfa
  • FDB5067 İslam Düşüncesinin Kaynakları (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5067 - İslam Düşüncesinin Kaynakları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İslam Düşüncesinin Kaynakları FDB5067 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Kemal GÖZ
Ders Veren Doç. Dr. Kemal GÖZ
Amaç

İslâm düşüncesinin ortaya çıkmasına, oluşumuna, tarihî ve doktriner gelişimine tesir eden kaynaklar üzerinde durulacaktır. Özellikle yerli ve yabancı olmak üzere iki tür kaynak tanımlaması yapılacaktır.

Ders İçeriği

1 İslâmî Kaynaklar 2 Yabancı Kaynaklar 3 Müslüman Milletlerin Eski Kültürleri 4 Yabancı Eserlerin Tercümesi 5 Hermes Geleneği 6 Yunan-Hellenistik Düşüncesi 7 Ara Sınav 8 Sasânî Düşüncesi 9 Hint Düşüncesi 10 İskenderiye Mektebi 11 Urfa ve Nusaybin Mektepleri 12 Cündişapur Mektebi 13 Antakya ve Harran Mektebi 14 Final

Ders Kaynakları İslam Felsefesi Tarihi ile ilgili kitaplar ve e-kitaplar
Bayram Ali Çetinkaya (ed.),İslam Felsefesi Tarihi, Ankara 2012. Mehmet Bayrakdar, İslam Felsefesine Giriş, Ankara 1986.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 25
Ödev 2 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 14 42
Toplam İş Yükü (Saat) 193
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 İslam Felsefi Düşüncesinin Kısa Oluşum Aşamaları Tartışmalı Ders
2 İslam Felsefi Düşüncesinin Kısa Oluşum Aşamaları Tartışmalı Ders
4 Aristo / Metafizik Tartışmalı Ders
4 Aristo / Metafizik Tartışmalı Ders
6 Nikhomakhos'a Etik ve Tehzibül Ahlak Tartışmalı Ders
6 Nikhomakhos'a Etik ve Tehzibül Ahlak Tartışmalı Ders
8 Platon / Devlet ve Farabi Medinetü'l-Fazıla Tartışmalı Ders
8 Platon / Devlet ve Farabi Medinetü'l-Fazıla Tartışmalı Ders
10 İbn Nedim Fihrist Tartışmalı Ders
10 İbn Nedim Fihrist Tartışmalı Ders
12 Tehafüt Geleneği Tartışmalı Ders
12 Tehafüt Geleneği Tartışmalı Ders
14 Genel değerlendirme. Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İslâm düşüncesinin doğuşunu açıklayabilir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İslâm düşüncesinin tanımını yapar. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İslâm düşüncesinin kaynaklarını tanır. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İslâm düşüncesinin gelişimini açıklar Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
İslâm düşüncesinin doğuşunu açıklayabilir. - 5 - - - - - - - - - -
İslâm düşüncesinin tanımını yapar. 5 - - - - - - - - - - -
İslâm düşüncesinin kaynaklarını tanır. - 5 - - 5 - - - - - - -
İslâm düşüncesinin gelişimini açıklar - 5 - - - - - - - - - -