EN
FDB5068 - Başlangıcından Günümüze Müslüman Hıristiyan İlişkileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Başlangıcından Günümüze Müslüman Hıristiyan İlişkileri FDB5068 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Ders Veren Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Amaç

Küreselleşen dünyada dinler arası ilişkilerin din eğitimi açısından değerlendirilmesi; açık ve çoğulcu toplumda din eğitiminin güncellenmesi; din ve vicdan özgürlüğü bilincinin geliştirilmesi; kuşatıcılık, dışlayıcılık, çoğulculuk ve misyonerlik hakkında bilgi verilmesi; evrensel barış ve hoşgörünün öneminin vurgulanması; dinler arası diyalog çalışmalarının sebep ve sonuçlarının değerlendirilmesi

Ders İçeriği

Dinlerin öteki olarak kabul ettiği şeyi değerlendirmede kullandığı ölçütler; Hint (Hinduizm, Budizm vs) dinlerinin; semitik dinlerin (Yahudilik, Hıristiyanlık ve islam) diğer dinlere bakışıları; Dinlerarası diyalog, tanımı, mahiyeti ve beklentiler

Ders Kaynakları Dinlerarası İlişkiler El Kitabı Ed. Ali İsra Güngör Grafiker Yay.
Vatikan Misyon Diyalog Ali İsra Güngör
Kadir Albayrak, Başlamayan Diyalog,
Mahmut Aydın-Süleyman Turan, Tek Dünya Çok İnanç,
Cafer Sadık Yaran, İslam ve Öteki
Alanla İlgili Yazılı Eser ve Makaleler
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
50
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
50
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 2 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 90
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 DİNLER ARASI İLİŞKİLER ALANI VE İLGİLİ KAVRAMLAR Ders Tartışmalı Ders
2 DİNLER TEOLOJİSİ: MODELLER VE YENİ YAKLAŞIMLAR Ders Tartışmalı Ders
3 YAHUDİLİK AÇISINDAN DİGER DİNLER VE MENSUPLARI Ders Tartışmalı Ders
4 HIRİSTİYANLIK AÇISINDAN DİGER DİNLER VE MENSUPLARI Ders Tartışmalı Ders
5 İSLAM AÇISINDAN DİGER DİNLER VE MENSUPLARI Ders Tartışmalı Ders
6 YAHUDİ-HIRİSTİYAN- MÜSLÜMAN REDDİYE GELENEGİ Ders Tartışmalı Ders
7 HİNT DİNLERİ AÇISINDAN DİGER DİNLER VE MENSUPLARI Ders Tartışmalı Ders
8 UZAK DOGU DİNLERİ VE DİGER DİNLERLE İLİŞKİSİ Ders Tartışmalı Ders
9 MECUSİ DİNİ EDEBİYATINDA İSLAM VE MÜSLÜMANLAR Ders Tartışmalı Ders
10 TÜRKLERİN DİNLERLE İLİŞKİLERİ Ders Tartışmalı Ders
11 OSMANLI DEVLETİNDE GAYRİMÜSLİMLER Ders Tartışmalı Ders
12 HIRİSTİYAN MİSYONERLİGİNDE YENİLİKLER VE UYGULAMA ALANLARI Ders Tartışmalı Ders
13 BATI DÜNYASINDA İSLAM' A VE MÜSLÜMANLARA BAKIŞ VE İSLAMOFOBİ Ders Tartışmalı Ders
14 YENİ DİNİ HAREKETLERİN YAŞAYAN DÜNYA DİNLERİ VE MENSUPLARIYLA İLİŞKİLERİ Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Günümüz dünyasında dinlerin önemi ve konumu hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Dinlerarası diyalog konusundaki modern çalışmalardan haberdar olurlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Dinlerarası diyalog ve misyonerlik hakkında malumat sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Dinlerarası diyalog konusunda ülkemizde ve Batı’da yapılan bilimsel çalışmaları eleştirel bir üslupla değerlendirir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Dinlerarası diyalogun başlangıcı, tarihi süreci ve günümüzdeki durumu hakkında yorumlar yapar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Günümüz dünyasında dinlerin önemi ve konumu hakkında bilgi sahibi olur 5 - - - - - - - - - - -
Dinlerarası diyalog konusundaki modern çalışmalardan haberdar olurlar 5 - - - - - - - - - - -
Dinlerarası diyalog ve misyonerlik hakkında malumat sahibi olur. 5 - - - - - - - - - - -
Dinlerarası diyalog konusunda ülkemizde ve Batı’da yapılan bilimsel çalışmaları eleştirel bir üslupla değerlendirir. 5 - - - - - - - - - - -
Dinlerarası diyalogun başlangıcı, tarihi süreci ve günümüzdeki durumu hakkında yorumlar yapar. 5 - - - - - - - - - - -