Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Başlangıcından Günümüze Müslüman Hıristiyan İlişkileri | FDB5068 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa BAŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Mustafa BAŞ |
Amaç |
Küreselleşen dünyada dinler arası ilişkilerin din eğitimi açısından değerlendirilmesi; açık ve çoğulcu toplumda din eğitiminin güncellenmesi; din ve vicdan özgürlüğü bilincinin geliştirilmesi; kuşatıcılık, dışlayıcılık, çoğulculuk ve misyonerlik hakkında bilgi verilmesi; evrensel barış ve hoşgörünün öneminin vurgulanması; dinler arası diyalog çalışmalarının sebep ve sonuçlarının değerlendirilmesi |
Ders İçeriği |
Dinlerin öteki olarak kabul ettiği şeyi değerlendirmede kullandığı ölçütler; Hint (Hinduizm, Budizm vs) dinlerinin; semitik dinlerin (Yahudilik, Hıristiyanlık ve islam) diğer dinlere bakışıları; Dinlerarası diyalog, tanımı, mahiyeti ve beklentiler |
Ders Kaynakları |
Dinlerarası İlişkiler El Kitabı Ed. Ali İsra Güngör Grafiker Yay.
Vatikan Misyon Diyalog Ali İsra Güngör Kadir Albayrak, Başlamayan Diyalog, Mahmut Aydın-Süleyman Turan, Tek Dünya Çok İnanç, Cafer Sadık Yaran, İslam ve Öteki Alanla İlgili Yazılı Eser ve Makaleler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
50
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
50
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 4 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | DİNLER ARASI İLİŞKİLER ALANI VE İLGİLİ KAVRAMLAR | Ders Tartışmalı Ders |
2 | DİNLER TEOLOJİSİ: MODELLER VE YENİ YAKLAŞIMLAR | Ders Tartışmalı Ders |
3 | YAHUDİLİK AÇISINDAN DİGER DİNLER VE MENSUPLARI | Ders Tartışmalı Ders |
4 | HIRİSTİYANLIK AÇISINDAN DİGER DİNLER VE MENSUPLARI | Ders Tartışmalı Ders |
5 | İSLAM AÇISINDAN DİGER DİNLER VE MENSUPLARI | Ders Tartışmalı Ders |
6 | YAHUDİ-HIRİSTİYAN- MÜSLÜMAN REDDİYE GELENEGİ | Ders Tartışmalı Ders |
7 | HİNT DİNLERİ AÇISINDAN DİGER DİNLER VE MENSUPLARI | Ders Tartışmalı Ders |
8 | UZAK DOGU DİNLERİ VE DİGER DİNLERLE İLİŞKİSİ | Ders Tartışmalı Ders |
9 | MECUSİ DİNİ EDEBİYATINDA İSLAM VE MÜSLÜMANLAR | Ders Tartışmalı Ders |
10 | TÜRKLERİN DİNLERLE İLİŞKİLERİ | Ders Tartışmalı Ders |
11 | OSMANLI DEVLETİNDE GAYRİMÜSLİMLER | Ders Tartışmalı Ders |
12 | HIRİSTİYAN MİSYONERLİGİNDE YENİLİKLER VE UYGULAMA ALANLARI | Ders Tartışmalı Ders |
13 | BATI DÜNYASINDA İSLAM' A VE MÜSLÜMANLARA BAKIŞ VE İSLAMOFOBİ | Ders Tartışmalı Ders |
14 | YENİ DİNİ HAREKETLERİN YAŞAYAN DÜNYA DİNLERİ VE MENSUPLARIYLA İLİŞKİLERİ | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Günümüz dünyasında dinlerin önemi ve konumu hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dinlerarası diyalog konusundaki modern çalışmalardan haberdar olurlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dinlerarası diyalog ve misyonerlik hakkında malumat sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dinlerarası diyalog konusunda ülkemizde ve Batı’da yapılan bilimsel çalışmaları eleştirel bir üslupla değerlendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dinlerarası diyalogun başlangıcı, tarihi süreci ve günümüzdeki durumu hakkında yorumlar yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Günümüz dünyasında dinlerin önemi ve konumu hakkında bilgi sahibi olur | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dinlerarası diyalog konusundaki modern çalışmalardan haberdar olurlar | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dinlerarası diyalog ve misyonerlik hakkında malumat sahibi olur. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dinlerarası diyalog konusunda ülkemizde ve Batı’da yapılan bilimsel çalışmaları eleştirel bir üslupla değerlendirir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dinlerarası diyalogun başlangıcı, tarihi süreci ve günümüzdeki durumu hakkında yorumlar yapar. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |