EN
  • Anasayfa
  • FDB5069 İslam Eğitim Tarihi II (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5069 - İslam Eğitim Tarihi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İslam Eğitim Tarihi II FDB5069 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Amaç

Tanzimat''''tan Osmanlının son dönemine kadarki dönemde din eğitimi kurumlarının özellikleri, programları, öğretici, öğrenci ve ders kitaplarını tanıtmak; Tanzimat sonrası din eğitimi politikalarındaki değişimleri ve bunların eğitim uygulamalarını irdelemek.

Ders İçeriği

Bu derste Tanzimat (1839) sonrası dönemde din eğitimi uygulamaları, program, öğretmen, öğrenci ve ders kitapları vb. açılardan incelenmektedir.

Ders Kaynakları Ekmeleddin İhsanoğlu, Medreseler Neydi Ne Değildi? Kronik Kitap Yay. 2019.
Zeki, Salih Zengin; Tanzimat Dönemi Osmanlı Örgün Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi, MEB, Y.,2004
Yurdagül Mehmedoğlu, Tanzimat Sonrası Okullarda Din Eğitimi, MÜİFAV Yay., İstanbul, 2003
Yahya Akyüz; Türk Eğitim Tarihi (Başlangıçtan Günümüze) Alfa Yay
Zeki Salih Zengin; Medreseden Darulfunun'a Türkiye'de Din Eğitimi, Karahan Kitabevi, 2009
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
40
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
60
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 24 1 24
Final Final 28 1 28
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanzimat’a Geçiş Dönemi Osmanlıda Eğitimde Yenileşme Hareketleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Tanzimat Dönemi Eğitim Politikaları ve Uygulamaları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Tanzimat Döneminde Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Tanzimat Döneminde Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 II. Meşrutiyet’e Kadar Okullarda Din Eğitimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 II. Meşrutiyet Dönemi Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 II. Meşrutiyet Dönemi Medreselerde Din Eğitimi (Islahat Çalışmaları) Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 ARASINAV Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde medrese programları, kitaplar, yöntemler vb. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Dini-Milli Terbiye, Ahlak Tartışmaları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Cumhuriyet Dönemi Başlarında Türkiye’de Din Eğitimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Tek parti döneminde Türkiye’de Din Eğitimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Çok partili hayata geçiş ve 1980 arası Türkiye’de Din Eğitimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 1980 sonrasında Türkiye’de Din Eğitimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tanzimat'tan Cumhuriyet'e din eğitimi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Din eğitimi faaliyeti yürüten öğretim (ilk-orta-yüksek) kurumlarının özelliklerini ve söz konusu kurumların programlarında din eğitiminin durumunu açıklayabilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bahsi geçen dönemdeki din eğitimi kurumlarını öğretmen, öğrenci ve ders kitapları açısından irdeleyebilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Tanzimat’tan Cumhuriyete din eğitimi politikalarındaki değişimleri ve bunların eğitim uygulamalarını irdeleyebilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tanzimat'tan Cumhuriyet'e din eğitimi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - 5 - 5 - - - - -
Din eğitimi faaliyeti yürüten öğretim (ilk-orta-yüksek) kurumlarının özelliklerini ve söz konusu kurumların programlarında din eğitiminin durumunu açıklayabilir. 5 - - - 5 - 5 - - - - -
Bahsi geçen dönemdeki din eğitimi kurumlarını öğretmen, öğrenci ve ders kitapları açısından irdeleyebilir. - 5 - - - - - - - - - -
Tanzimat’tan Cumhuriyete din eğitimi politikalarındaki değişimleri ve bunların eğitim uygulamalarını irdeleyebilir. - - - - - - - - - - - -