Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Eğitim Tarihi II | FDB5069 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Amaç |
Tanzimat''''tan Osmanlının son dönemine kadarki dönemde din eğitimi kurumlarının özellikleri, programları, öğretici, öğrenci ve ders kitaplarını tanıtmak; Tanzimat sonrası din eğitimi politikalarındaki değişimleri ve bunların eğitim uygulamalarını irdelemek. |
Ders İçeriği |
Bu derste Tanzimat (1839) sonrası dönemde din eğitimi uygulamaları, program, öğretmen, öğrenci ve ders kitapları vb. açılardan incelenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Ekmeleddin İhsanoğlu, Medreseler Neydi Ne Değildi? Kronik Kitap Yay. 2019.
Zeki, Salih Zengin; Tanzimat Dönemi Osmanlı Örgün Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi, MEB, Y.,2004 Yurdagül Mehmedoğlu, Tanzimat Sonrası Okullarda Din Eğitimi, MÜİFAV Yay., İstanbul, 2003 Yahya Akyüz; Türk Eğitim Tarihi (Başlangıçtan Günümüze) Alfa Yay Zeki Salih Zengin; Medreseden Darulfunun'a Türkiye'de Din Eğitimi, Karahan Kitabevi, 2009 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
40
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
60
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 24 | 1 | 24 |
Final | Final | 28 | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanzimat’a Geçiş Dönemi Osmanlıda Eğitimde Yenileşme Hareketleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Tanzimat Dönemi Eğitim Politikaları ve Uygulamaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Tanzimat Döneminde Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Tanzimat Döneminde Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | II. Meşrutiyet’e Kadar Okullarda Din Eğitimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | II. Meşrutiyet Dönemi Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | II. Meşrutiyet Dönemi Medreselerde Din Eğitimi (Islahat Çalışmaları) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | ARASINAV | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde medrese programları, kitaplar, yöntemler vb. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Dini-Milli Terbiye, Ahlak Tartışmaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Cumhuriyet Dönemi Başlarında Türkiye’de Din Eğitimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Tek parti döneminde Türkiye’de Din Eğitimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Çok partili hayata geçiş ve 1980 arası Türkiye’de Din Eğitimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | 1980 sonrasında Türkiye’de Din Eğitimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tanzimat'tan Cumhuriyet'e din eğitimi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Din eğitimi faaliyeti yürüten öğretim (ilk-orta-yüksek) kurumlarının özelliklerini ve söz konusu kurumların programlarında din eğitiminin durumunu açıklayabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bahsi geçen dönemdeki din eğitimi kurumlarını öğretmen, öğrenci ve ders kitapları açısından irdeleyebilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tanzimat’tan Cumhuriyete din eğitimi politikalarındaki değişimleri ve bunların eğitim uygulamalarını irdeleyebilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tanzimat'tan Cumhuriyet'e din eğitimi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - |
Din eğitimi faaliyeti yürüten öğretim (ilk-orta-yüksek) kurumlarının özelliklerini ve söz konusu kurumların programlarında din eğitiminin durumunu açıklayabilir. | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - |
Bahsi geçen dönemdeki din eğitimi kurumlarını öğretmen, öğrenci ve ders kitapları açısından irdeleyebilir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tanzimat’tan Cumhuriyete din eğitimi politikalarındaki değişimleri ve bunların eğitim uygulamalarını irdeleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |