EN
  • Anasayfa
  • FDB5070 Sekülerleşme ve Din (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5070 - Sekülerleşme ve Din
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sekülerleşme ve Din FDB5070 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet HABERLİ
Ders Veren Doç. Dr. Mehmet HABERLİ
Amaç

Dersin amacı, din ve sekülerleşme kavramlarının tartışılması ve tarihsel süreç içerisinde geçirmekte oldukları değişimin incelenmesidir.

Ders İçeriği

Endüstri sonrası dönemde din ve toplumsal yaşam. Sekükerleşme Süreçleri ve teorileri, Dindarlığın yeni biçimleri, Sekülerleşme bağlamında Dini otorite.

Ders Kaynakları Craig Calhoun & Mark Juergensmeyer & José Casanova vd. (2017). Sekülerleşmeyi Yeniden Düsünmek, Ankara, Nika Yayınevi
Ertit, V. (2019). Sekülerleşme Teorisi. Ankara Liberte. tam metin
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 5 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Ödev 1 Ödev 1 26 1 26
Final Final 30 1 30
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 183
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
14 Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme Ders
14 Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme Ders
14 Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme Ders
14 Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme Ders
14 Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme Ders
14 Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme Ders
14 Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme Ders
14 Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme Ders
14 Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme Ders
14 Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme Ders
14 Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme Ders
14 Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme Ders
14 Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme Ders
14 Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Din ve sekülerleşme olgularına ilişkin ana kavram ve tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Din ve sekülerleşme konularını incelerken eleştirel ve objektif bir bir yaklaşma becerisi kazanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Din ve sekülerleşme olgularına ilişkin ana kavram ve tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. 3 3 5 5 5 4 3 3 2 3 4 5
Din ve sekülerleşme konularını incelerken eleştirel ve objektif bir bir yaklaşma becerisi kazanır 2 3 5 5 5 3 3 4 4 3 5 5