EN
  • Anasayfa
  • FDB5000 Tez Çalışması (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması FDB5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Uygulamalı Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet HABERLİ Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ Doç. Dr. Kemal GÖZ Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Ders Veren Doç. Dr. Kemal GÖZ Prof. Dr. Mustafa BAŞ Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ Doç. Dr. Mehmet HABERLİ
Amaç

Öğrenci bu derste, tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, tezini yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmakla yükümlüdür. Bu amaçla tez dersinde tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler ele alınıp uygulanacaktır.

Ders İçeriği

Bu derste temel olarak akademik tez yazma ile ilgili biçimsel ve içeriksel ilkeler incelenecektir.

Ders Kaynakları Bilimsel Makaleler ve kitaplar
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 20 14 280
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 1 14 14
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 14 140
Toplam İş Yükü (Saat) 518
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20,31
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları tartışabilecektir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenci, eleştirel bir yaklaşımla tezi ele alabilecektir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenci, yayımlanmış araştırma raporlarını ve makalelerini yazım kuralları açısından değerlendirebilecektir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenci, kaynak tarayabilecek, kaynaklardan alıntı yapabilecektir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenci, akademik yazım kuralları ile ilgili etik ve biçimsel ilkeleri uygulayabilecektir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenci tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları tartışabilecektir. 5 - - 5 - - 5 - - - - -
Öğrenci, eleştirel bir yaklaşımla tezi ele alabilecektir. 5 - - 5 - - - - - - - -
Öğrenci, yayımlanmış araştırma raporlarını ve makalelerini yazım kuralları açısından değerlendirebilecektir. 5 - - 5 - - - - - - - -
Öğrenci, kaynak tarayabilecek, kaynaklardan alıntı yapabilecektir. 5 - - 5 5 - - - - - - -
Öğrenci, akademik yazım kuralları ile ilgili etik ve biçimsel ilkeleri uygulayabilecektir. 5 - - 5 - - 5 5 - - - -