Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | FDB5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Uygulamalı Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet HABERLİ Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ Doç. Dr. Kemal GÖZ Prof. Dr. Mustafa BAŞ |
Ders Veren | Doç. Dr. Kemal GÖZ Prof. Dr. Mustafa BAŞ Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ Doç. Dr. Mehmet HABERLİ |
Amaç |
Öğrenci bu derste, tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, tezini yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmakla yükümlüdür. Bu amaçla tez dersinde tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler ele alınıp uygulanacaktır. |
Ders İçeriği |
Bu derste temel olarak akademik tez yazma ile ilgili biçimsel ve içeriksel ilkeler incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Bilimsel Makaleler ve kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 20 | 14 | 280 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 14 | 140 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 518 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tez Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları tartışabilecektir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci, eleştirel bir yaklaşımla tezi ele alabilecektir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci, yayımlanmış araştırma raporlarını ve makalelerini yazım kuralları açısından değerlendirebilecektir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci, kaynak tarayabilecek, kaynaklardan alıntı yapabilecektir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci, akademik yazım kuralları ile ilgili etik ve biçimsel ilkeleri uygulayabilecektir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları tartışabilecektir. | 5 | - | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Öğrenci, eleştirel bir yaklaşımla tezi ele alabilecektir. | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, yayımlanmış araştırma raporlarını ve makalelerini yazım kuralları açısından değerlendirebilecektir. | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, kaynak tarayabilecek, kaynaklardan alıntı yapabilecektir. | 5 | - | - | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, akademik yazım kuralları ile ilgili etik ve biçimsel ilkeleri uygulayabilecektir. | 5 | - | - | 5 | - | - | 5 | 5 | - | - | - | - |