EN
  • Anasayfa
  • FDB5077 Halk İnanışları (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5077 - Halk İnanışları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halk İnanışları FDB5077 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Ders Veren Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Amaç

Dinlerde yer alan belli başlı batıl inanışların ve uygulamaların nasıl var olduğunun, nasıl gerçekleştiğinin, özgün niteliklerinin neler olduğunun,insanlar tarafından nasıl düşünüldüğünün, kutsalla nasıl bir ilişki içerisinde olduklarının ortaya konulmasıdır.

Ders İçeriği

Halk inançlarının tanımı, konusu, alanı, mahiyeti; Halk İnanışları araştırma teknikleri; Türk toplumunda görülen geçiş dönemleri (doğum, sünnet, evlenme, ölüm), bereket, uğuruğursuzluk, halk hekimliği ile ilgili inanışlar ve bu inanışların kökeni.

Ders Kaynakları 1. Sedat Veyis Örnek Halk Bilim, Ankara1995.
Sedat Veyis Örnek Sivas ve Çevresi, Ankara, Ali Çelik, İslamın kabul ve Reddettiği Halk İnançları, İstanbul 1995.
Hikmet Tanyu Ankara ve Çevresinde Adak ve Adak Yerleri, Ankara 1967,
Halk İnanışları El Kitabı Ed. Ahmet Hikmet Eroğlu, Durmuş Arık, Ankara 2017
Türk Halk İnanışları, Harun Güngör-Bekir Köylü, Kayseri 2014
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
50
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 2 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 90
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Halk İnancı Kavramı Alanı, Konuları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
2 Kutsal Nedir Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
3 Kutsal Mekan ve Ziyaret Yerleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
4 Kutsal Nesnelerle İlgili Halk İnanışları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
5 Dinlerde Kutsal Zaman Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
6 Geleneksel Türk İnanışları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
7 İslam Öncesi Arap İnanışları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
7 İslam Öncesi İnanışların Kültürel Hayatta Yansımaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
8 Tabiat Kültleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
9 Geçiş Dönemi ile ilgili İnanışlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
10 Halk Hekimliği/Sağaltma Ocakları İle İlgili İnanışlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
11 Dua Rukye Havas İlmi, Tılsım ve Büyü Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
12 Uğur, Uğursuzluk ve Ruhani (Görünmeyen) Varlıklarla İlgili İnanışlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
14 Ruhla İlgili İnanışlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dini ve kültürel mirası bilir ve farkında olur Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Toplumun sahip olduğu din anlayışlarındaki benzerlikler ve farklılıkları anlayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Toplumun dini doğru bir şekilde anlamasını ve öğrenmesini sağlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Dini ve kültürel mirası gelişen ve değişen şartlara göre aktarabilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Farklı kültürlerle bir arada yaşayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Dini ve kültürel mirası bilir ve farkında olur 5 - - - - - - - - - - -
Toplumun sahip olduğu din anlayışlarındaki benzerlikler ve farklılıkları anlayabilir. 5 - - - - - - - - - - -
Toplumun dini doğru bir şekilde anlamasını ve öğrenmesini sağlar. 5 - - - - - - - - - - -
Dini ve kültürel mirası gelişen ve değişen şartlara göre aktarabilir 5 - - - - - - - - - - -
Farklı kültürlerle bir arada yaşayabilir. 5 - - - - - - - - - - -